Na een hele vreselijke en enge horrorfilm te hebben gezien, denk ik er steeds aan, Wat kan ik hier tegen doen en gaat dit over?

Hoi,

Ik ben 17 jaar en heb 3 dagen geleden stukjes gezien van de film ''men behind the sun'' en ik vond het vreselijk. Ik ging hyperventileren toen ik er naar keek en voelde me zelfs een beetje misselijk.
Nu, 3 dagen later denk ik er nog steeds aan.
Het gaat namelijk over Japanners in de tweede wereldoorlog die de meest afschuwelijke experimenten deden met hun gevangenen.

Normaal heb ik dit niet zo, maar omdat ik weet dat dit écht is gebeurd vind ik het allemaal veel erger :/

Wat kan ik hier aan doen om dit een soort van te vergeten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
1.8K

Het beste antwoord

Ik had het zelf met de film "Bridge over the river Kwai". Ik wil niets afdoen aan de realiteit van de ellende die op aarde is gebeurd en helaas nog steeds gebeurt, maar het heeft totaal geen nut om je hoofd daarmee dol te laten draaien. Als je een sterk gevoelig persoon bent, kun je er letterlijk gek van worden. En daar schiet ook niemand iets mee op.

Wat xKayleighZ zegt, werkt relativerend, en is dus erg goed.

Daarnaast kun je proberen om je gedachten bezig te houden met allerlei andere zaken, zodat je geen "leeg hoofd" hebt en de herinneringen te makkelijk terug kunnen komen.

Ook kan het goed helpen om, op het moment dat je jezelf betrapt op die gedachte, jezelf daarvoor te "straffen", door er in je gedachte heel hard "nee" tegen te zeggen en bewust intens aan iets anders te denken, liefst iets positiefs en telkens hetzelfde. Zo zal je herinnering langzaam worden omgebogen naar een nieuwe associatie, dat zal ook steeds makkelijker worden.

Ik hoop dat het helpt, sterkte!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje! Jij natuurlijk ook xKayleighZ!
Ik heb desondanks de vreselijke beelden toch nog een échte documentaire gekeken over unit 731 waar ik weer op veel ergere dingen stuitte (Rape of Nanking). En gekgenoeg dacht ik na deze documentaire er een beetje anders over. Maar het helpt inderdaad door te zeggen dat het geen nut heeft om je hoofd dol te laten draaien (al is dat soms nog zo moeilijk). Misschien was ik iets te snel met het stellen van deze vraag, misschien was het de paniek die ik kreeg als ik er weer aan dacht die mij deze vraag deed stellen. Maar nogmaals dank :)

Andere antwoorden (1)

Wat je er aan kunt doen is voortaan voordat je een film gaat kijken, recensies lezen en of het waargebeurd is ja of nee. Het is heel naar voor je dat je dit telkens voor je blijft zien, ik heb het zelf ook gehad toen ik de film Mirrors had gezien, waarin je spiegelbeeld stil blijft staan en zichzelf vermoord zodat jij ook vermoord werd. De gebeurtenissen uit de film die jij hebt bekeken zijn waargebeurd, maar onthoud dat de mensen uit de film maar acteurs zijn. En ook helpt het misschien om de 'slechterik' te Googlen op zijn echte naam zodat je kunt zien wie hij in het echt is. Misschien laat dit jou anders denken. En als je er dan toch weer aan denkt, praat er met iemand over.