Waarom krijgen sommige mensen aandrang naar het toilet als men stress krijgt/ overkomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Ik (gok) omdat er tijdens een stressvolle situatie stoffen in je hersens worden aangemaakt die ervoor zorgen dat je spieren actiever worden. En aangezien er in je darmen ook spieren zitten die afwisselend samentrekken en ontspannen zodat je ontlasting zich naar beneden beweegt daardoor ook onrustiger worden waardoor er meer ontlasting naar de endeldarm beweegt. En dat zorgt ervoor dat je aandrang krijgt.

Dus niet stressen als je naar het toilet moet. ;)