Hoe kan je minder snel dingen vergeten?

Ik vergeet echt heel erg veel. Als ik ik bv een kamer inloop weet ik niet meer waarom en soms vergeet ik zelfs wat ik bv gisteren aan had of heb gegeten. Is er iets wat ik hier tegen kan doen want ik vergeet de laatste tijd zo veel dat het alles wat moeilijker maakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
2.2K
SimonV
9 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Cryofiel
9 jaar geleden
Schrijf alles waar je aan moet denken op een soort boodschappenlijstje. Dingen als 'vrijdag Petra feliciteren omdat ze een vast contract heeft gekregen', of 'afspraak maken voor de APK'. Als je die op een lijstje schrijft, hoef je ze niet meer te onthouden. Ook hoef je niet meer bang te zijn dat je die belangrijke dingen vergeet. Zo creëer je ruimte in je hoofd om andere dingen beter te onthouden.
Antoni
9 jaar geleden
Dat je soms een kamer inloopt en niet meer weet waarom, overkomt vrijwel iedereen wel eens. Even teruglopen naar waar je vandaan kwam, helpt je dan meestal herinneren waarom je wegliep.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankje voor de antwoorden

Het beste antwoord

Wat ik persoonlijk doe is op van die memoblaadjes die in een plastic houder zitten alles opschrijven wat ik moet onthouden, bv "de notulen voor de jaarvergadering 2015 liggen in dat en dat laatje". "de handleiding van mijn fototoestel ligt in dat en dat laatje". "de reproducties waarvoor ik nog een plek op de muren moet zoeken staan achter die en die kast". De steekwoorden JAARVERGADERING 2015, HANDLEIDING FOTOTOESTEL en REPRODUCTIES heb ik bovenaan de memo's gezet en die memo's alfabetisch geordend. Die memo's leg ik dan bij elkaar geclipt weer terug in dat bakje want anders loop ik later weer te zoeken naar die aanwijzingen.

Ik schrijf natuurlijk niet alles op maar alleen de dingen of zaken waar ik niet zo vaak mee te maken heb waardoor ik ze op den duur vergeten ben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat ik heb gedaan om mijn geheugen te verbeteren, is door 1 á 2 keer per dag tussen de 30-90 minuten mediteren. (evt. met rustgevende muziek). Na een paar dagen merk je al verschil!
Ik vergat meestal veel omdat mijn hoofd bomvol was, maar sinds ik mediteer merk ik veel positieve resultaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien komt het ook doordat je teveel dingen tegelijk wilt doen/aan het doen bent. Dan kan doseren helpen. Een ding tegelijk. Sluit mooi aan bij de meditatie.

Je kunt het ook proberen met voedingssupplememten, bijvoorbeeld: alfa-liponzuur, astaxanthine, carnitine, choline, dhea, dmae, fosfatidylserine, fytoplankton, ginko bilboa, inositol, lecithine, vitamine B complex.
Of misschien heb je een voedingstekort. Bijvoorbeeld B12.
Het beste is wel om een deskundig advies te vragen, als je met supplementen gaat werken. Succes!
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maak arbanden waarop staat dat je iets moet onthuoden of gebruik een agenda