Dit kan zeker, een meditatie is heel fysiek en dit kan je spieren belasten.

Toegevoegd na 23 uur:
Dit hangt ook af van de duur van de meditatie. Als je je heel lang mentaal inspant ( zoals tijdens een meditatie) kan dit je spieren belasten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat het geval is, dan is het zo.
Dat dat kan, dat weet je dus uit je eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in (halve) lotushouding hebt gezeten kun je zeker pijn in je been-, bekken- en rugspieren hebben omdat dit een ongewone houding is die pas na lange tijd makkelijk vol te houden is als je lichaam zich eraan gewend heeft.