Wat is de beste mentale leeftijd?

Een mentale leeftijd van 1 is niet goed, maar als je boven de 70 zit ook niet, wat moet ik me hierbij voorstellen, of welke leeftijd is als beste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mentale leeftijd moet zo'n beetje overeen komen met hoe oud je ook werkelijk bent, of liefst nog: wat jonger uitkomen. Voor babies geldt dat natuurlijk niet...

Het beste antwoord

Dit is niet te bepalen, omdat niet elk mens dezelfde omstandigheden heeft om op te groeien en anders in elkaar steekt, zowel geestelijk als lichamelijk.
Hel ligt eraan hoe jong of oud je je voelt.
Iemand die al op jonge leeftijd veel heeft meegemaakt zal zich eerder mentaal ontwikkeld hebben dan iemand die beschermend is opgevoed/-gegroeid.
Over het algemeen ben je mentaal het sterkst als je in de kracht van je leven bent, dus rond je dertigste denk ik.

Toegevoegd na 10 minuten:
In elk geval ben je je in de pubertijd nog volop aan het ontwikkelen en heb je last van de hormoonontwikkeling die je ook mentaal kwetsbaar maken. Dit kan nog doorwerken tot beginjaren twintigste leeftijd.
De meeste mensen zijn wel gesettled rond eind twintig-begin dertiger. Ze hebben dan een carrière, gezin en al veel bereikt. Levenservaring hebben ze ook al voor een deel en veel geleerd hierdoor. Die zijn dus dan al mentaal sterk en weerbaar geworden. Sommigen zullen dit punt al eerder bereikt hebben en sommigen pas op hun veertigste. Bij het merendeel over het algemeen zal dit rond hun dertigste zo worden ervaren. Daarna komt de mid-life crisis vaak en de menopauze. Daardoor krijg je mentaal vaak weer een dreun. Daarna begint langzaam slijtage en aftakeling lichamelijk door te zetten en dat helpt mentaal vaak ook niet om je goed en fit te voelen.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat verschilt per persoon, de een voelt zich het best rond zijn twintigste terwijl een ander zich pas op z'n 50e mentaal het best voelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is zo rond je 35e jaar Na je 35ste wordt er minder weefsel aangemaakt dan dat er afgebroken wordt en worden de botten steeds dunner en brozer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat heeft toch niks te maken met je mentale leeftijd?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mentaal is tussen je oren (psychisch) en fysiek is de kracht van je spieren (lichamelijk). Dit haal jij denk ik een beetje door elkaar...