kan je uitvinden wat iemand van je vindt in een lucide droom

Kan je bijvoorbeeld weten of iemand verliefd op je is in een lucide droom, door het te vragen aan die gene in de lucide droom, en krijg je dan het juiste antwoord, of vullen je hersenen dan gewoon aan wat jij wilt dat het antwoord is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Nee. Want wat je droomt komt voor uit jouw eigen fantasie en leefwereld. Wat een ander over jou denkt kan je alleen te weten komen door het persoonlijk van of via die ander te vernemen.
Amadea
10 jaar geleden
nee want in je droom denk je over wat je wil dat er gebeurt dat geldt dus ook voor een lucide droom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een lucide droom, ben je je bewust dat je droomt.
Je kunt het sturen, of eindigen, soms kan je zelfs nadat je wakker bent geworden en weer in slaap bent gevallen, de droom gewoon voorzetten.
Maar het is onmogelijk om in die droom iemand iets te kunnen vragen, omdat ieder contact met de ander niet mogelijk is.
Wel is wensdromen, binnen de lucide droom mogelijk, dus kunnen er dan dingen gebeuren , die je zelf graag zou willen horen/ weten.
Maar die informatie is niet meer dan een wens van je zelf en zegt totaal niets over die ander.