Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welk ''traject'' moeten personen die van het spoor worden gehaald volgen tot de hulpverlening?

Het valt me op dat de laatste weken vaak op de NS site staat dat er personen van het spoor worden gehaald door de politie. Nu vraag ik me eigenlijk af hoe dat ''traject'' eruit ziet. De politie wordt dus ingeschakeld, politie komt ter plaatse, de persoon wordt meegenomen en dan? Worden deze nog aangeklaagd of worden ze direct beoordeeld door een crisisdienst (als dat nog niet is gedaan)? Ik ben hier wel nieuwsgierig naar eigenlijk. Hierbij wil ik nog wel even duidelijk vermelden dat ik puur vraag vanuit nieuwsgierigheid en ik geen suïcidale gedachten heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mensen waarvan gelijk duidelijk is dat het niet om psychische nood gaat, zullen een boete krijgen(heel soms een waarschuwing. Mensen die verward zijn worden mee naar het bureau genomen, in een cel gezet. De crisisdienst komt langs en gaat een beoordeling maken. Soms krijgt de persoon dan een 'in bewaring stelling' (gedwongen opname)deze word door de burgemeester afgegeven, en moet later door de rechter bekrachtigd worden. Soms willen mensen zelf meewerken en worden ze vrijwillig opgenomen. En soms worden ze weer op straat gezet, als ze geen opname willen en niet in aanmerking komen voor een IBS. Daarnaast heb je de groep die regelmatig op het spoor loopt zonder dood te willen, maar aandacht. Tegen deze groep word wel harder opgetreden, en kunnen er wel boetes worden uitgedeeld.

Bronnen:
http://www.rvagroep.nl/Flex/Site/Page.aspx...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100