Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem na een mislukte operatie. (te lang onder narcose).
Ik maak vaak kruiswoordraadsels en dat helpt. Opgelet : steeds raadsels nemen van dezelfde categorie en dezelfde uitgever om op dezelfde woorden uit te komen.
Ook heb ik een klein elektronisch toestelletje wat simpele rekenoefeningen opgeeft. Die moet je binnen een bepaalde tijd op zien te lossen. Dat heeft mij veel geholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door iets wat je wilt onthouden heel bewust te doen. Dus niet in gedachten zijn terwijl je bijvoorbeeld de gaskraan uitdraait, maar er met je volle aandacht bij zijn - zodat je met zekerheid wéét dat je die kraan dicht hebt gedaan.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
ja: door het te oefenen.
Leer boodschappenlijstjes uit je hoofd. Begin met drie artikelen, verhoog het aantal.
Speel 'ik ga op vakantie en ik neem mee'.
Enzovoorts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door regelmaat. Regelmatig eten, drinken, slapen en weinig gebruik te maken van verdovende middelen zoals alcohol. Ook helpt het om belangrijke dingen standaard in een soort agenda/dagboek op te schrijven. Hierdoor sta je langer stil bij de dingen die je doet en daar zal je geheugen op vooruitgaan. Ook zijn er verschillende oefeningen om je kortetermijngeheugen te verbeteren op internet of in boeken in de bibliotheek.

Coen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik ook zo'n korte termijnsgeheugen en ik ben nog maar 14. Ik denk dat je het beste gewoon goed kan slapen en goed eten en drinken.

Weet niet of je hier wat aan hebt

XXX
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij westerlingen hebben een kortetermijngeheugen van ongeveer 7 stuks. Sommige Aziatische volken komen tot 10.

Dit is een vrij vast geheugen, je zult het er dus mee moeten doen.

Wat je wel kan doen, is handiger met je geheugen omgaan. Dat kan door je leven meer te organiseren. Door lijstjes te maken, te plannen, te mindmappen, door Getting Things Done toe te passen.

Een manier die veel lijkt op 'een beter geheugen', is mnemotechniek. Zie link.
Je kan hiermee binnen een week zover zijn, dat je een spelletje Memorie altijd wint.
Het is leuk om aan mnemotechniek te doen, want het versterkt te zelfvertrouwen. Er zijn allerlei boeken over.

Een heel andere manier om je geheugen te versterken, is door te leren jongleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alweer goeie tips, Klaas. Kan ik ook wel gebruiken, want ik heb de laatste jaren ook een geheugen als een zeef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp alleen de link naar jongleren niet.
Verder goed antwoord +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding