Boosheid en agressie zijn gevoelens en die komen meestal voort uit onverwerkte pijn en verdriet, machteloosheid/wanhoop/onzekerheid en angst.
Als je wat gefrustreerd raakt door het niet werken van je laptop, dan is dat eigenlijk een heel normale reactie; dat heeft iedereen wel in meer of mindere mate.
Als ik je tekst onder je vraag lees en die bij een ander antwoord, dan lees ik eigenlijk niet zoveel over agressie/boosheid, maar eerder over bang zijn.
Bang dat je leven voorbij schiet (je schreef iets als: straks ben ik opeens 40 en wat heb ik dan met mijn leven gedaan?), soms bang in een supermarkt of in contact met mensen en je hebt ook wat problemen met werkgever, je vader en een vriend die je te weinig ziet vanwege diens relatie. Dat laatste maakt je kennelijk verdrietig. Dat kán bijvoorbeeld zijn, omdat je bang bent dat hij je laat zitten voor zijn vriendin.
Misschien is het een idee om eens op te schrijven waar je mee zit en dan te kijken waar dat vandaan komt. Gevoelens kan je globaal onderverdelen in de 4 B's:
Bang, Boos, Bedroefd en Blij.
Als je voor jezelf duidelijk hebt en begrijpt wat er bij jou speelt, dan kan dat al heel veel van je onrust wegnemen!
Succes!