wat moet ik doen als ik bang ben in het donker op mijn werk tijdens mijn ronde op een industrieterrein? (buiten)

Op mijn werk moet ik rondes lopen, dit is nachtwerk. maar het gaat om een giga groot industrieterrein waar ik rond moet lopen, het is donker, en ik ben meestal helemaal alleen. hier heb ik wat angst die in met alle hulp en zaklampen niet weg krijg. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (5)

Tsja, weinig. Het is deel van je werk om de boel in de gaten te houden wanneer de werknemers er niet zijn. En wanneer ze er niet zijn, zijn de lichten logischerwijs uit.. Je zou kunnen proberen om er verlichting geplaatst te krijgen als die er niet al is, of de mogelijkheid te krijgen om de lichten aan te doen wanneer je er je ronde doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het een taak van jou als beveiliger is om dit soort werk te doen, zit er niets anders op dan ander werk te gaan zoeken op beveiligingsgebied als die angst niet op korte termijn verdwijnt. Je zult het moeten doen met dezelfde 'gereedschappen' als je collega's.
10 jaar geleden
Je zou kunnen vragen of je een hond mee naar het werk mag nemen. Dat hoeft niet eens een afgerichte hond te zijn. Een hond in het formaat herder schrikt criminelen af als ze je daar mee zien lopen. Meer nog, de hond zal sneller dan jij kan, onraad ruiken.
Dan heb je extra ogen en oren en een steuntje in de rug.

Ik ben doodsbang alleen in het bos, maar met mijn hond ga ik overal op af.
Het zou jou ook kunnen helpen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat was mijn reactie ook al. Je hoeft niet zelf een hond te nemen maar leen er een van familie of kennissen als je die dienst hebt? Gezellig ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Goeie tip!
Kun je niet met een auto of busje rondrijden in plaats van lopend. En af en toe uitstappen om bijvoorbeeld aan deuren te voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het hebben van een hond is inderdaad een goed idee en je zou ook kunnen kijken of er mischien iemand met je mee kan lopen eventueel kan dat ook iemand uit je vriendenkring zijn