Wat kan je doen als je persoonlijkheid is veranderd door een gebeurtenis? Wat kun je doen om weer jezelf te worden, hoe je voor deze gebeurtenis was?

Dat gebeurtenissen je leven maar ook je persoonlijkheid kunnen beïnvloeden is denk ik wel duidelijk. Maar wat kan je er aan doen als je door een gebeurtenis heel erg bent veranderd en dan in negatieve zin. Wat kun je doen om weer jezelf te worden, hoe je voor deze heftige gebeurtenis was?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Dan ga je naar je huisarts en praat je daarover. Die kan jou doorverwijzen naar een psycholoog of psychiater en die kan samen met jou bekijken hoe je weer 'jezelf' kunt worden of in ieder geval hoe je weer normaal kunt functioneren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies!
Hetgeen dat er gebeurd is accepteren, inzien dat je situatie niet te veranderen is en vooral willen en doorzetten om het te kunnen accepteren en om weer positief in het leven te staan, als je jezelf ervoor inzet, kun je zelf zorgen dat je jezelf weer terug vindt en weer genieten van het leven. Als je hulp nodig hebt om het gebeurde te accepteren, zoek deze dan en accepteer hulp.
Je moet leren het gebeurde een plekje te geven, dan kun je het accepteren dat het gebeurd is en achter je laten. Maar zonder het te vergeten, maar ermee leven zonder dat het je in een negatieve gedachte laat komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik EMDR therapie gevolgd, ben er erg tevreden over.
Op www.emdr.nl staat er meer te vinden en anders via Google vast wel ;-)
Sterkte!