Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe val je ontspannen in slaap?

Elke avond in bed als ik mijn ogen dicht doe, krijg ik een vervelend gevoel. Ik bedenk ineens wat er allemaal fout kan gaan in het leven, wat voor enge ziektes je kan krijgen en meer van dit soort dingen, hierdoor val ik niet lekker in slaap en heb ik soms ook paniekaanvallen. Hoe kom je hiervan af?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lezen werkt bij mij heel goed! Wel uit een boek want sinds ik op mn telefoon lees werkt het minder! Als ik ontspannen lig te lezen val ik zonder dat k het in de gaten heb vaak al in slaap! Soms luister ik ook naar dingen op youtube die ik intersant vind, dat werkt ook goed! T iedee is denk k dat je aandacht niet de vrije loop neemt omdat je ergens mee bezig bent!

Altijd als ik niet kan slapen leg ik mn iPod langs mn bed en zet je je favoriete muziek op. Je zou t niet snel verwachten maar als ik relaxete nummers van AC/DC ofzo opzet ben ik zo vertrokken! Kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt dus als je gewoon zachtjes goede maar toch relaxete nummers op zet, focus je je waarschijnlijk meer daar op dan alle problemen die door je hoofd spoken! Wat bij mij ook helpt is fantaseren. Concentreer je gedacht op iets wat je leuk vindt! Wat je bijvoorbeeld zou doen als je een dagje met je favo celeb of band mocht doorbrengen. Zo hou je je gedachten op andere dingen dan al die problemen en daardoor val ik vaak na een tijdje in slaap als ik moeite heb met slapen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100