kan je hoofdpijn krijgen door veel er aan te denken?

dat je er gewoon in begint te geloven dat je hoofdpijn voelt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
3K
Ritsuka
10 jaar geleden
ja

Het beste antwoord

Je kan van verschillende situaties hoofdpijn krijgen, bijvoorbeeld als je over een specifiek onderwerp nadenkt bijvoorbeeld een nare gebeurtenis waar stress of veel gevoelens aan verbonden zijn kan dit inderdaad het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan. Het werkt hetzelfde als denken dat je je rot voelt. Als je dat blijft denken ga je je rot voelen. Zo werkt het ook andersom. Als je steeds denkt dat je je goed voelt ga je je ook goed voelen. Als je er maar in gelooft. Dit soort dingen werken natuurlijk wel alleen bij dingen waar je invloed op kunt hebben. Denken dat je een ton op je bankrekening krijgt werkt niet! En als je een flinke migraine hebt gaat die helaas niet weg van 'gedenk'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt zeer veel klachten oproepen, dus ook hoofdpijn. Op die manier kun je er ook vanaf komen. affirmaties heten dat, in dit geval negatieve affirmaties... ik heb hoofdpijn, mijn hoofd doet zeer enz... lichaam en geest kunnen elkaar helpen maar ook negatief beinvloeden dus.