Elke dag krijg ik enorme hoofdpijn, en een raar gevoel in me hoofd wat nu? (uitleg!)

Elke dag moet ik stage lopen, vaak moet in rot klusjes doen zoals facturen sorteren en archiveren, als ik dit doe krijg ik enorme hoofdpijn!

verder lijkt mijn bewustzijn ook minder te worden, en ik kan niet logish nadenken wanneer ik dat heb.

Misschien is het wel derealisatie?? wat nu vind het angstgevend gevoel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
2.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Denk eerder dat je het werk gewoon niet leuk vind.
Eet en drink je gezond en genoeg?
Ritsuka
11 jaar geleden
Is echt niet zomaar derealisatie hoor, je hoofd voelt gewoon raar omdat het waarschijnlijk saai werk is
Amadea
11 jaar geleden
Een bezoek aan je huisarts lijkt mij het meest zinvol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee het kan wel, heb dat wel eerder gehad en nu lijkt het er heel erg op! ik eet genoeg en drinken ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slik je er soms paracetamol voor, van regelmatig paracetamol gebruik kun je ook hoofdpijn krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik slik alleen valeriaan, van bional.

Antwoorden (5)

Je MAG stage lopen, waar je het niet leuk vindt kennelijk. Dat is volgens mij jouw probleem, je vindt er geen bal aan...!
Natuurlijk kan je naar de huisarts gaan, maar naar mijn idee moet je gewoon doorzetten, je krijgt allemaal "shit"-klusjes, natuurlijk, daar moet je doorheen om later leuk werk te kunnen/mogen doen.

Dus als je het niet vertrouwt even een belletje naar de dokter, maar het lijkt mij dat je gewoon blij moet zijn met een stageplaats...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben al bij de dokter geweest, en was een soort van overspannen!, maar nu was ik een week thuis en had ik geen raar gevoel, en vandaag komt dat derealisatie weer terug! :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent overspannen of niet, niet een soort van en dat is vervelend, misschien nog een keertje naar de huisarts en vragen wat eventueel de oplossing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat ben ik!, moet ook naar GGZ!
Niet meteen gekke dingen gaan denken, en zeker niet gaan googlen, want dan ben je meteen ongeneeslijk ziek, als je een verkoudheid hebt.
Het kan zijn dat de lucht gewoon te droog is op je werkplek, of te warm.
Verder moet je je natuurlijk wel concentreren op je werk, ook al vind je het een rotklus, kun je ook wat hoofdpijn van krijgen.
En dan heb je nog je angst om hoofdpijn te krijgen, en dan de angst dat het iets ergs is, daar kun je ook hoofdpijn van krijgen.

waarschijnlijk een combinatie van alledrie, ga in de lunchpauze even een blokje om lopen, en probeer iets leuks te maken van je stage.
11 jaar geleden
Ga eens naar de opticien om je ogen te laten controleren. Als je een kleine min-afwijking hebt kun je, zeker als je je lange tijd moet concentreren, ook flinke hoofdpijn krijgen. En slik je daar iets tegen? Want daar kun je soms een 'wattenkopje' van krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stage is bedoeld als een soort opleiding binnen het werkveld. Dat betekent dat stage je moet toelaten om enerzijds de dingen die je op school geleerd hebt, te oefenen, anderzijds je specifieke leerkansen te bieden die niet kunnen geboden worden in een opleiding. In sommige onderwijsvormen (bv. Steiner) wordt er een soort stage ingebouwd om kennis te maken met "de wereld".
Ik weet niet vanuit welke hoek jij stage volgt, maar ga ervan uit dat dit binnen een bepaalde opleiding past?Hoe dan ook : helaas zijn er veel organisaties, bedrijven en diensten die een stagiair als goedkope werkkracht beschouwen om enkele klussen uit te voeren waar men zelf niet toe komt.
Waarschijnlijk voel je behoorlijk wat weerstand tegen het feit dat je moet "sorteren en archiveren" en veroorzaakt dat een (spannings)hoofdpijn en misschien ook een vorm van hyperventilatie.
Ik zou je het volgende adviseren:
- als je in het begin van je stage bent, bijt dan even op je tanden. soms laat men mensen beginnen met dergelijke klussen om ze wat vertrouwd te maken met de werkplaats. schakel je ego even uit : je doet dingen die al bij al bij een bepaalde job horen. ook al vind je het niet leuk, aan elke job zijn er minder leuke dingen verbonden.
- bedenk dat klasseren en sorteren op zich zeer zinvol is, ook al haal je er weinig prestige uit. iemand die niet goed kan klasseren en sorteren kan het overzicht kwijt raken. dus op zich is dit zeker een leerkans.
- blijft het echter duren dat je enkel die klussen mag doen, ga dan toch eens na in je leerplan of je hieruit genoeg leerkansen krijgt. indien niet, bespreek dit met je school.
- als je raar in het hoofd wordt, probeer dan rustiger te ademen. als stagiair ben je nu eenmaal "onderaan de ladder". maar zo is haast iedereen begonnen, er is geen meester geboren. je bouwt aan je toekomst. Bekijk het als het bouwen van een huis. een fundament leggen is niet leuk, maar wel heel erg nodig of je huis zakt in.
- vergeet niet ; bij jou is het een tijdelijke stage. er zijn mensen die véél ergere dingen moeten doen om hun brood te verdienen...en weinig perspectief hebben om ooit iets te kunnen doen wat leuk of zelfs menswaardig is.
liveisgreat
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan best gelijk hebben, maar door die hoofdpijn kan ik niet goed functioneren :( .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!
liveisgreat
11 jaar geleden
@jodokus : bedankt!
@robin : .
Tja, als je niet goed functioneert zal dit niet ten goede komen aan je stageresultaten he... :-)
Misschien is het - voor alle veiligheid - toch niet slecht om ook medische oorzaken en/of omgevingsfactoren uit te sluiten. Een verkeerde houding, bepaalde stoffen in de omgeving, slechte verlichting, te weinig verluchting etc... kunnen ook hoofdpijn veroorzaken.
Plus bedacht ik me : als klasseren en sorteren tot het normale takenpakket horen van de job die jij zal uitoefenen na je opleiding,en jij er zo van baalt dat je je elke dag naar je stageplaats moet slepen, zit je wellicht niet in de juiste opleiding?
Ik heb er zelf ook last van.

De klachten die jij omschrijft hebben vaak te maken met de mate van electrosmog (elektromagnetische belasting). Sinds het aantal draadloze apparaten toeneemt hebben steeds meer mensen er last van. Het wordt al wel 'het asbest van de toekomst' genoemd.

In de meeste landen zijn er dan ook fikse discussies gaande of zijn de regels aangescherpt. Zo is in Frankrijk Wifi en Gsm verboden op scholen om gezondheidsredenen en in Israël is de Dect (draadloze huistelefoon) verboden omdat deze veel te sterke straling geeft.

Helaas loopt de wetgeving in Nederland ver achter de feiten aan (om economische belangen). Vraag eens of er meer mensen zijn die klachten hebben op deze werkplek. Je zou eens wat stekkers eruit kunnen halen om te zien of dat de oorzaak is.

Vooral de Dect telefoon is een bron van heel veel (concentratie, hoofdpijn, oorsuizen tot hartritmestoornissen) klachten.

Op deze site hebben ze ook gratis foldertjes om te verspreiden. Veel mensen hebben er nog niet eerder van gehoord.

http://www.beperkdestraling.org/