Wat zijn de opties voor een student met een burnout?

Kort geleden is er bij mij een beginnende burnout geconstateerd. Ik heb daarop gelijk mijn studie stopgezet per 1 feb, ook omdat ik vanaf het begin al twijfelde over de studie. (ik heb anderhalf jaar HBO gedaan nu) en ik zit gelijk al met 7000 euro studieschuld. Ik heb geen baan, en ook nooit een serieus bijbaantje gehad. Wel sta ik ingeschreven bij diverse uitzendbureaus. Ik woon momenteel nog thuis, maar wil dolgraag uit huis, ook omdat thuis wss mede de oorzaak is van de burnout en ik daar ook niet goed kan herstellen.

Kortom: student die wel wil werken, maar moet herstellen van een burnout. Enorme studieschuld maar geen stufi meer en ook geen baan. Kan voorlopig nog op kosten van de ouders leven maar wil graag zelfstandig worden.

Zijn er opties voor mij die ik kan doen in deze situatie? Zijn er hiervoor toevallig ook regelingen in Nederland, of kan ik een uitkering vragen ofzo? Ik weet het niet zo goed meer!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, maar ik loop inmiddels al bij een psycholoog, dat was ik vergeten te vermelden hierboven.. Maar ik zal haar zeker gaan vragen hoe ik nu verder moet.:)

Het beste antwoord

Een burnout betekent niet dat je perse thuis moet blijven. Ik denk dat in jouw geval wat flinke stappen zetten je misschien juist kan helpen.
Begin met werk zoeken. En dat hoeft helemaal geen droombaan te zijn, of iets wat je je hele leven wil blijven doen, als je maar welke dag regelmaat hebt.
Ga dan op zoek naar een kamer/huis zodat je het huis uit kan. Dan doe je namelijk iets aan de oorzaak van je burnout. Ik hoop dat dit je weer energie geeft.