Hoe kan ik mijn pesters weer onder ogen durven komen?

Ik ben een tijdje gepest en buitengesloten geweest. Niet als kind maar als volwassene. Met name 1 vent was er echt op uit om me zo hard mogelijk te kwetsen en buiten te sluiten (de "leider" van het groepje). Hij deed dit ook publiekelijk. Zijn woorden kunnen echt heel kwetsend zijn. Voor hem ben ik het bangst. Het probleem is dat dit groepje nogal groot is, en ze gaan vaak stappen in gelegenheden waar ik altijd graag kwam. Ik durf nu al jaren niet meer uit te gaan. Ik wil weer plezier maken en andere mensen ontmoeten, want toendertijd ben ik verhuisd vanwege het pesten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie vraag, heb zelf ongeveer hetzelfde probleem

Antwoorden (3)

Juist die persoon aanpakken door van je af te bijten. Dit werkt ook in de dieren wereld, hoe primitief dit ook klinkt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt dat je al verhuisd bent. Dat betekend dat je in (waarschijnlijk) een andere stad woont en daar dus kan gaan stappen. Neem bovendien een paar vriend(inn)en mee. Wat ook helpt is om geen emotie te tonen en te negeren, hierbij spreek ik uit ervaring, want zeg nou zelf; wat zou een pester leuk aan pesten vinden als jij er niet op reageert?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga met mensen bij wie je je veilig voelt op stap. Mensen die jou kennen en die je verleden kennen.
Ga naar de uitgaansgelegeheid die je bedoelt en wanneer je je pestkop tegen komt, doe je niks op hem uit. Je negeert deze persoon en laat zien hoeveel lol je hebt. Ookal ben je heel onZeker op dat moment, en heb je niet veel lol. Dan doe je maar alsof en probeer zelfverzekerd over te komen.
Speel een toneelstukje, maar je laat wel zien dat het je niks doet.
Je zal minder makkelijk het doelwit zijn. Ookal voel je je nog zo naar en onzeker, bewaar dat voor thuis en je zal zien dat het beter gaat.