Kun je als je bipolair bent en seroquel gebruikt (150-300 mg) minder snel verliefd worden?

Ik ben nooit depressief geweest alleen manisch. Maar door de antipsychoticum (seroquel), vooral bij bv 300 mg voel ik me soms nogal vlak. Kan dit veroorzaken dat je minder snel verliefd wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan best dat je minder snel verliefd wordt. Maar is dat per se slecht? Misschien wordt je wel te snel verliefd. Ik heb meerdere bipolaire mensen gekend die om de haverklap verliefd waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nee het is ook niet dat het me daarom gaat maar ik vroeg me af of het theoretisch waar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je ondertussen al wel anwoord op, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou geen zekerheid, dat heb ik nooit en zal ik ook nooit hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zekerheid wilt, zit je hier sowieso op de verkeerde plaats. Wij zijn geen psychiaters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs psychiaters kunnen niks met 100 procent zekerheid zeggen, dat kan niemand.
En stiekem ben ik daar tevreden om
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt helemaal.

Antwoorden (4)

Helaas kan het hierdoor komen. Het vlakt je gevoel af. Vaak is het kiezen tussen twee kwaden. Manisch met medicijnen of vlak zonder. Toch denk dat als je iemand tegenkomt waar het goed mee klikt dat je verliefd kunt worden. Dit is een heel sterk gevoel.
Ik wens je wijsheid, sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! Ben je zelf ook lijdende of betrokkende?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al ruim 40 jaar een lijdende. Uiteindelijk wen je eraan en kan het leven toch erg leuk zijn. :-D
Daar Seroquel dempt kan dit ook wel gevolgen hebben voor uw gevoelens.
fremar
12 jaar geleden
Ja, dat kan zeker. Voor verliefdheid is namelijk ook wat "chemie" nodig. Als je verliefd wordt maak je dopamine en noradrenaline aan. Van Seroquel weet ik dat het het effect van dopamine verminderd. Je maakt dus niet de juiste stofjes aan om verliefdheid te kunnen voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik geen wetenschappelijk antwoord op je vraag weet, heb ik wel hetzelfde meegemaakt. Ik ervoer ook dat ik minder snel en heftig verliefd werd. Het maakt je hormoonspiegel wel stabieler, dus ik neem aan dat het daardoor komt?