Hoe kom ik van friemelen af door onzekerheden?

Als ik met iemand in gesprek ben ga ik aan mijn gezicht zitten of naar de grond kijken.Of op mijn lip bijten,waardoor ik dan nog onzekerder overkom.Hoe ik ik dit behelpen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Wat helpt is als je zit, rechtop zitten, beide voeten op de grond en je armen op eventueel aanwezige leuningen leggen, anders losjes in je schoot. Haal een paar maal diep adem en let erop dat je zo rechtop mogelijk zit.
Deze houding geeft een gevoel van zelfvertrouwen en door het bewust te doen zal je ook minder snel naar de grond kijken en friemelen.
Probeer maar eens, mij helpt het altijd. Als ik iets moeilijks moet vertellen doe ik het altijd zo.
Probeer het eerst eens als je alleen bent.
Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je staat, dan ook rechtop staan en jezelf lang maken, handen langs je lichaam.