Hoe kan een introvert persoon mensen ontmoeten, zonder het gebruik van een vriendenkring of internet?

Nou ja, de situatie is zo. Ik ben 26 jaar oud en studeer nog. Ik ben sinds kort het huis uit gegaan en woon alleen in een grote stad. Op de paar vrienden van mijn vorige stad kan ik niet rekenen om nieuwe mensen te ontmoeten en ik wil liever geen internet gebruiken (deed ik eerst maar dat werd nooit wat). Hier komt ook bij dat ik nauwelijks met m'n geld, dus een sportvereniging zit er voor nu niet in.

Ik wil toch wel graag wat nieuwe mensen ontmoeten, maar ik heb geen flauw idee hoe. Als introvert persoon is alleen uitgaan eigenlijk geen optie. Ik heb eigenlijk ook nauwelijks werk- en levenservaring en vind het vrij lastig om echt contact te maken met mensen. Ik ken echt werkelijk niemand die ik wel eens zou kunnen vragen om wat leuks te doen of om op bezoek te komen (of daar heen te gaan).

Dus weten jullie misschien wat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je wat met een reactie die ik laatst op een ander bericht heb gegeven. (ik heb geen zin om alles weer opnieuw te typen ;-) ).
Zie hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/familie-relatie/latere-leeftijd-40-jaar-vrienden.367875 Wat bedoel je precies met "introvert"? Ik heb namelijk gemerkt dat niet iedereen hier hetzelfde onder verstaat.
Mocht je bedoelen "verlegen", dan kun je misschien ook nog wat hiermee: http://www.verlegenmensen.nl
Deze vereniging organiseert uitstapjes voor mensen die verlegen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met introvert bedoel ik dat ik eigenlijk best graag tijd alleen doorbreng. Niet altijd, maar op die momenten dat ik juist wel wat behoefte heb aan gezelschap, kan ik daar dus niet aan komen. Verder ben ik ook wel wat teruggetrokken en ik stap niet zo snel op nieuwe mensen af. Ik denk meestal graag na, voordat ik iets doe. Het is in mijn geval geen verlegenheid, ik ben niet bang om mezelf voor schut te zetten. Alleen vind ik het moeilijk om een reden te vinden waarom ik iemand zou aanspreken. Als iemand me een klein duwtje geeft daarmee (hey, vind je dat geen leuke meid?), dan heb ik er geen enkele moeite mee om die stap te maken. Alleen is dat er niet en moet alles vanuit mezelf komen, wat eigenlijk dus een obstakel met zich meebrengt. Ook vind ik heet nogal vermoeiend om lang onder veel mensen te zitten (zoals bij uitgaan). En iedereen alvast bedankt voor het advies. Goedkoop dansles of sporten, daar zat ik al aan te denken. Ik kom nu nauwelijks uit met geld, dus ik zal toch wel een bijbaantje kunnen gebruiken dat iets meer geld oplevert. Ik denk wel aan een baantje waarmee ik wel wat in contact kom met mensen. Gelijkgestemden tegenkomen gaat misschien wat lastig worden. M'n hobby's en interesses komen al wat minder voor en zelfs met de mensen die dit delen klikt het eigenlijk niet helemaal (wel iets beter als met andere mensen, maar het gaat nooit verder als oppervlakkig contact).

Antwoorden (4)

Zoek een baantje in je nieuwe omgeving of ga vrijwilligerswerk doen, dan ontmoet je mensen, ontdek dan met wie het klikt en vraag na een tijdje die personen eens op de koffie of op een borrel, ook kun je dan vragen of ze je eens wegwijs in je nieuwe omgeving kunnen maken.
Vrienden maken kost tijd, dus denk niet dat het direct lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A zoek een bij baantje... Bv een call center.
B gebruik dat geld om salsa lessen te nemen. Dit is een omgeving waar je heel makkelijk alleen heen kan stappen. En een leuke avond kan hebben. Hoe vaker je naar feestjes gaat, des te vaker je bekenden tegenkomt. Dan spreek je af met hun om naar het volgende feestje te gaan. En je hebt altijd iets om over te praten. Salsa.
Bijkomend voordeel is dat het goed is voor je zelf vertrouwen én om vrouwen te ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je studeert in een grote stad:
lid worden van de studentenvereniging. (1)
afhankelijk van je (gebrek) aan geld: baantje (2) - ober, krantenwijk, vakkenvuller - maakt niet uit: geld verdienen!
welke hobby of sport: gelijkgestemden zoeken, in eerste instantie zonder club (3)
vrijwilligerswerk zoeken (4) buurtcentrum (kinderen) verzorgings- (bejaardenhuis) zijn ze heel blij met vrijwilligers en er werken mensen van allerlei leeftijden, geloof me en vrouwen/meisjes !!

als dit het plan is voor het eerste half jaar dan heb jij je agenda vol qua bezigheden, zoeken, solliciteren (nette student, wie wil die nou niet hebben?) en werken dus.
en in de loop van dat halve jaar leer je steeds meer mensen kennen en met een klikt het en met de ander brrrr, liever niet, prima en zijn nog heel veel andere mensen op de wereld, je moet ze niet zoeken, je komt ze tegen!

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak regelmatig een wandeling door het stadspark of een ander wandelgebied. Daar lopen vaak dezelfde mensen die je dan van gezicht leert kennen. Helemaal als je ook elke dag dezelfde tijd gaat. Dan begint het met groeten en wellicht ontstaat een praatje. Over park, hond, waar je lekkere scones kunt kopen, dat iemand een mooie broek heeft etc.
Dit kun je alleen doen, maar misschien kun je een hond meenemen uit het asiel of van iemand uit de buurt.
Hang een briefje op in de supermarkt dat je een hond uit wil laten.
Misschien verdien je er nog aan...
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prima idee @martine! dit werkt gegarandeerd met hond... :)