Kan ik eens een jointje roken terwijl ik Sint-Jans kruid slik?

Ik slik nu ongeveer anderhalve maand het Sint-Jans kruid extract. Ik vroeg mij echter af of er een interactie bestaat tussen een jointje roken en het gebruik van Sint-Jans kruid? Kan dit? Ik vraag geen doktersadvies in de zin van dat het erg slecht is om te blowen tijdens een dipje/lichte depressie maar ik vraag enkel of deze combi een (negatieve) interactie op elkaar heeft. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
3.7K

Antwoorden (1)

StJanskruid heeft een anti-depressieve werking en cannabis een deprimerende. In werking staan deze producten dus precies tegenover elkaar.

Als je dagelijks blowt heeft het daarom geen zin om heil te verwachten van St. Janskruid of andere antidepressiva. Dat moet je dus niet doen, dat gaat de werking van het kruid tegen en versterkt juist je depressieve klachten.
Maar als je alleen in het weekend 1 à 2 blowtjes rookt, en niet meer, dan zal dat weinig invloed hebben op de werking ervan. Hetzelfde geldt trouwens ook voor alcoholische dranken.

Het is overigens goed om te beseffen dat je door het gebruik van St.Janskruid, vooral in het begin, behoorlijk last kunt hebben van angst en opgejaagdheid. Maar dat gaat op den duur over.
Amadea