kan je meer dan 1jaar hypomanisch zijn?

ik heb veel last gehad van onrust,koopwoede,schulden maken,snauwerig geen geduld,bijna geen emotie. na een overlijden van een dierbare ,steeds onderweg,dus weinig thuis

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Hypomanie is over het algemeen geen afwijking die vanzelf weer overgaat.
Sterker nog: Wanneer je niet de juiste hulp zoekt, is de kans groot dat de manie/fobie alleen maar toeneemt.
Ga dus niet zitten wachten tot het minder wordt, want dat zal niet gebeuren.
Bovendien heeft je omgeving het zwaar te verduren met het mogelijke gevolg dat mensen die jou dierbaar zijn gaan afhaken.

Mijn advies: Zoek hulp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is merkwaardig dat u een koppeling legt met verdere emotie vlakheid, stressfactoren en vluchten. Daarmee is het antwoord al gegeven: het is alsdan een neurotische compensatie van onverwerkte rouw en angst (vluchtgedrag). Het is een poging tot zelfmanifestatie en gaat pas weg als het rouwproces is doorlopen.