Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat doe ik tegen de misselijkheid?

Sinds een paar maanden ben ik vaak misselijk. Heb het idee dat het vooral tussen mijn oren zit, want ik roep het vaak op door er bang voor te zijn.

Het is behoorlijk irritant, want voor belangrijke momenten ben ik zo misselijk, dat het echt gewoon in de weg zit. Of ik nou doorzet of juist niet, zodra ik in een situatie kom waarbij ik denk dat ik wel eens misselijk zou kunnen worden, word ik dat ook elke keer weer, al een paar maanden nu.

Hoe kan ik dit verhelpen? Kauwgom werkt altijd, maar dat is niet altijd mogelijk en niet echt iets voor de lange termijn natuurlijk.

Toegevoegd na 9 uur:
Even een toevoeging. Na wat googlen zag ik dat je door cafeïne paniekaanvallen zou kunnen krijgen. Klopt dit? Ik drink namelijk wel behoorlijk wat cafeïne op een dag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Misselijkheid kan verschillende oorzaken hebben. Tegenwoordig is het omringt zijn door hoogfrequente straling (Wifi, Dect, Gsm, Umts) vaak een belangrijke oorzaak van een misselijk gevoel. http://www.gezondwonenenslapen.nl/straling%20umts.html

Eerste keus,: de eerste keer dat het gebeurde proberen terug te halen, kijken vat de paniekaanval triggerde en dat onder controle krijgen (daar is mogelijk wat hulp bij nodig) Tweede keus: misselijkheid bestrijden met pantoprazol, omdat je aangeeft dat de paniekaanval cafeïne gerelateerd kan zijn , vind ik Cola of energy drink (red bull etc.) geen goede keuze. Houd je hoofd koel en laat je niet opjagen. Ik wens je rust en sterkte toe.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100