Kan (teveel) arrogantie tot meer aggressieve gevoelens/gedrag leiden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
1.7K

Het beste antwoord

Jazeker.
Arrogante of neerbuigende mensen plaatsen zichzelf op een voetstuk. Ze voelen zich beter of belangrijker dan anderen. Vaak demonstreren ze hun meerderwaardigheid door de minderwaardigheid van anderen te benadrukken.

Maar als die ander dat niet accepteert kan iemand die zich "verheven" voelt,
daar wel agressief op reageren.
Arrogante mensen kunnen vaak slecht tegen kritiek. Krijgen ze dat toch dan
kan dat tot agressie leiden.