Kun je ziek worden van chronische stress binnen 2 week.

Als iemand reeds 2 week (met het vooruitzicht dat dit een jaar gaat duren) ondere continu stress leeft en lange dagen maakt, is het mogelijk dat dit de oorzaak is van ziekte, zo snel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat mensen griepklachten kunnen krijgen. Ik herken dat zelf. Als ik onder hoge stress heb gestaan merk ik dat mijn weerstand minder is. Maar dat verschilt echt per persoon. Iedereen zit weer anders in elkaar.

Antwoorden (5)

Ik denk wel dat mensen griepklachten kunnen krijgen. Ik herken dat zelf. Als ik onder hoge stress heb gestaan merk ik dat mijn weerstand minder is. Maar dat verschilt echt per persoon. Iedereen zit weer anders in elkaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Stress is een van de ergste ziekteverwekkers. Langdurige stress zorgt voor een enorme disbalans in het lichaam. De weerstand gaat heel snel achteruit en je bent dus zo ziek.

Maar ook kortdurige maar hele heftige stress kan leiden tot acute ziektes.

Overigens is de ene mens gevoeliger voor stress dan de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 2 weken stress hebt is er geen sprake van chronische stress.
Je hebt het dan over acute stress en kun je stress-klachten krijgen zoals hoofdpijn, buikpijn, misselijk, moe.
Het ligt er dus aan wat je verstaat onder ziek zijn. 2 weken stress kan je klachten geven.
In wat jih beschrijft is er in elk geval nog geen sprake van chronische stress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je kan absoluut ziek worden van stress. ik had heel veel problemen omdat mijn moeder ging scheiden en mijn broertje van zijn school is geknikkert en agressief is enzo tegen mij. ik ben er zo ziek van geweest niet emotioneel ofzo maar echt ziek, dat ik de ziekte van pfeiffer en een andere vorm van dezelfde ziekte door dit alles kreeg. daarnaast zijn al m'n extreme allergieën van toen ik klein was ook weer terug omdat mijn weerstand helemaal weg is,terwijl ik juist een topsporter ben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van continu onder stress te staan kan dit leiden tot zelfs lichte kwalen tot zelfs zeer ernstige kwalen. Je zal best een middenweg in moeten zoeken indien je zelf weet dat dit zo een jaar ga duren, zou ik je aanraden indien je kan daarmee te stoppen en je leven een andere wending in ga slaan. Want dit hou je echt niet vol zo de kwalen kunnen zelfs jaren nadien de kop op steken zelf. Indien je kan zo weinig mogelijk stress