Hoe kan het dat ik in de ene auto wel wagenziek word, maar in de andere niet?

In de auto van mijn moeder word ik altijd heel erg misselijk, maar in die van mijn vader niet.
Toen ik klein was had ik dit ook. Toen wou ik nooit door mijn neus ademhalen in de auto omdat ik de geur van autos vies vind ruiken. Ik vond het zo erg dat als iemand mij 10 euro zou geven als ik 1 keer diep met mijn neus in de auto ademhaalde, ik het niet zou doen.
Bij de auto van mijn vader haal ik nu wel soms adem met mijn neus, maar in die van mijn moeder echt nooit. Kan het daar aan liggen? Het is ook zo dat ik het ruitenwisserzeep van mijn moeders auto ook verschrikkelijk vind stinken, maar hoe kan ik er dan misselijk van worden als ik niet met mijn neus ademhaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
8.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De geur van sommige auto's kan ik van een afstandje al misselijk van worden, herkenbaar.

Antwoorden (4)

Was het vroeger in dezelfde auto,of in een andere auto van je moeder?
Een grap over de rijstijl van vrouwen is gauw gemaakt natuurlijk ;-) maar het kan wel aan de rijstijl liggen. Rijdt je moeder misschien met meer optrekken en afremmen en je vader met een meer constante snelheid?
En het kan ook aan de geur liggen, temperatuur (je vader heeft misschien airco, moeder niet) of je
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk is de rijstijl van mijn vader veel erger dan die van mijn moeder :p het ligt echt aan de auto want als mijn moeder in mijn vaders auto rijd word ik niet misselijk en als mijn vader in mijn moeders auto rijd wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan zeker met geur te maken hebben, ik ben ook snel misselijk bij een ander in de auto. Rookt je moeder in de auto, of heeft ze er in gerookt? Mijn moeder had vroeger een auto waar ik zo beroerd in werd, daar hing een vieze oude auto lucht in. Ook de geur van airco kan je misselijk maken.
Wat je als argumenten aangeeft, kunnen allemaal bijzaken zijn. Het kan aan de statische lading van de auto liggen. Als een auto rijdt, kan hij door de wrijving (luchtweerstand) statische elektriciteit opslaan. De ene auto doet dat meer dan de andere. Een strip onder aan de auto die de statische elektriciteit afvoert zou een oplossing kunnen zijn.
11 jaar geleden
Een auto heeft wel een typische reuk . Kan door het leder ook komen misschien.Of een produkt waar de auto mee is behandelt .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan aan verschillende dingen liggen.
1. merk en type van de auto
2. rijstijl, optrekken, remmen, niet vloeiend rijden
3. plaats waar je zelf zit in de auto, voorin, achterin,
4. geur in de auto, roken, schoonmaak middel, geurdingetjes
5. je eigen angst om bij je moeder ziek te worden.
6. temperatuur in de auto, raampje open, airco.

Goed en dan nu de tips.
als het mogelijk is zit dan voorin, of achterin in het midden van de auto zodat je vooruit kunt kijken.
Probeer als bestuurder gelijkmatig te rijden, rustig optrekken, rustig remmen en probeer een constante snelheid aan te houden.
Rook niet in de auto.
zet het raampje een klein stukje open voor frisse lucht..
Evt watje in je oor (middeltje uit grootmoeders tijd).
Evt tabletjes tegen wagenziekte.