Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een (wetenschappelijk aangetoond)middel dat de concentratie kan verbeteren?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

of het voor iedereen werkt weet ik niet, maar met mijn bekabeling (ADHD met overwegend ADD) heb ik baat bij ritalin.

(maar het is geen wondermiddel) ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat zijn bij jou de bijwerkingen? Bloeddruk omhoog of omlaag? Heb je hartkloppingen, pijn / steken aan je zij? Last van terugslag / rebound?

Andere antwoorden (4)

Helaas tot wat sommige middelen ons ook willen doen geloven er is nog bij geen enkel aangetoond dat het werkt.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel eens. Waarom werkt Ritalin niet?
Ja, dat bestaat. Dat heet brainwave entrainment.
Door met een koptelefoon op, naar een cd te luisteren kun je je hersengolven beinvloeden zodat je concentratievermogen (tijdelijk) toeneemt.

De Energize & Focus cd op de site hieronder is daar heel goed voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fremar
12 jaar geleden
Maar geen andere bronnen die dit officieel kunnen bevestigen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al jaren wetenschappelijk aangetoond dat binaural beats werken. Onder andere door Dr. Gerald Oster in 1973 met "Auditory beats in the brain" En later door Robert Monroe van het Monroe institue of applied sciences. En nog veel meer.
Er is alleen geen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar elk cd'tje afzonderlijk.
Er zijn hulpmiddelen die helpen en voorkom dat je in medicinale hulpmiddeltjes schiet. Als je je niet kunt concentreren dan zitten er teveel prikkels in jouw hoofd die je constant afleiden. Er zijn oefeningen voor zoals ontspanningsoefeningen, mindfulnesstraining, bodyscan en biofeedback-achtige apparaten. Ook de oefeningen voor hartcoherentie kun je doen. Dit is wetenschappelijk onderzocht en in het boek van David Servan Schreiber te lezen "Het brein als medicijn".
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heb je dat nodig?

Ik doe aan Yoga en gezonde voeding en op tijd mijn hoofd leeg maken door STIL te ZIJN.

Toegevoegd na 18 uur:
Biologische factoren komen vaak voort uit energetische factoren, dus als je het energetisch aanpakt dan kan het fysiek in veel gevallen helpen.

Je hebt naast je beperkte fysieke lichaam ook subtiele lichamen ( energielichamen ). Vb. als je slaapt verlaat je je fysieke lichaam en gaat op reis in je lichtlichaam.

Er kunnen dus energetische verstoringen zitten die negatieve invloed hebben op je fysieke lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom? misschien is het een vraag uit interesse. maar er zijn mensen bij wie dit 'gewoon' niet helpt omdat het niet mogelijk is (vanwege biologische factoren)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding