Wat te doen als iemand je hulp aanbied voor je probleem, terwijl geen hulp wil?

Mijn lerares lb weet van mijn eetproblemen en wil me hulp aanbieden, maar dat wil ik echt niet. Hoe maak je dit het beste duidelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Antwoorden (5)

Als je al professionele hulp hebt voor uw probleem zeg dat dan gerust,want de kans is klein dat zij jou met dat probleem kan helpen.
fremar
12 jaar geleden
je zegt gewoon, nee, dank u, maar of dat slim is? Wees blij dat iemand je wil helpen, je zegt zelf dat je een probleem hebt, kies voor het leven en laat je helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg gewoon dat je al hulp hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk zeggen! Hoe moeilijk dat ook mag zijn. Je hebt niet gevraagd om de hulp. Deze lerares is aan het invullen en blijkbaar zit jij daar niet op te wachten (wat zij denkt dat jij nodig hebt). Als je het niet eerlijk zegt wordt zij zich ook niet bewust van het feit dat ze aan het invullen is voor een ander (jou).

Vraag is dan wel "Wat ga je wel doen met je probleem?" je benoemt het immers zelf als probleem ... Dus ... ???

Toegevoegd na 1 minuut:
Er staat niet dat je al hulp hebt dus daar ga ik niet van uit in mijn antwoord.

Als je geen hulp hebt en wel je vraag hier stelt vraag ik me af wat je wilt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de precieze reden dat je haar hulp niet wil? Is dat vanwege jou lerares als persoon zijnde? Dat je haar bijvoorbeeld moeilijk kan vertrouwen, dat je haar niet capabel genoeg acht, etc. Of wil je haar hulp niet vanwege het probleem zelf? Vanwege een schuldgevoel of een schaamtegevoel? Als jij voor jezelf helder hebt wat de exacte reden is waarom je haar hulp niet wil dan kan je haar ook in alle eerlijkheid uitleggen waarom. Zo te horen is het een lerares die begaan met je is dus een blijk van waardering vanuit jou kant zou heel mooi zijn.