Dat houdt in dat jouw vermogen om op gebeurtenissen te reageren zoals mensen dat normaal gesproken zouden doen is aangetast, als gevolg van geestelijke mishandeling. Je zou daardoor bijvoorbeeld volkomen apathisch of juist extreem gewelddadig kunnen uitbarsten door iets wat jouw gevoelens raakt.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat je een tik hebt overgehouden van een gebeurtenis. Iets waar, als je er bijv. Weer aan terug denk, je er down(neerslachtig) wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: dat je gevoel kapot of in de war is.
Je reageert niet meer zoals je voorheen reageerde. Je wordt bv onverschillig. Ook bovenstaande antw klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat een bepaalde, voor jou heftige, gebeurtenis erg op je ingehakt heeft.

vergelijk het met Fysiek beschadigd zijn.
Je valt en hebt een gebroken been (ik weet het slap voorbeeld)
je bent fysiek beschadigd.

Dan Emotioneel:
je opa overlijdt. Je bent dan (hoogstwaarschijnlijk, ligt aan de relatie met je opa) emotioneel (of geestelijk, maar toch zit daar ook een verschil in) beschadigd. De gebeurtenis heeft invloed op je stemming (/emoties)

Het heeft een litteken in je ziel achtergelaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Door het overlijden van een opa raken mensen over het algemeen niet emotioneel beschadigd. Dan zouden bijna alle wat oudere mensen dat moeten zijn, want iedereen heeft dan wel voorgoed afscheid van een of meerdere familieleden moeten nemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je gelijk in. Zo had ik he nog niet bekeken