Ja, door bijvoorbeeld een stressbal te kopen. Als je stress hebt kun je daar in knijpen in plaats van snoepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen snoep kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook zo'n stress snoeper.
Wat mij helpt is op het moment dat ik wil gaan snoepen, even totaal wat anders doen als waar je mee bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het afleren, maar het gaat niet vanzelf. Het is een kwestie van trainen. Je bedenkt iets wat het snoepen kan vervangen. Je gaat bv ter afleiding een puzzeltje maken (sudoku bv), of je belt iemand op voor een gezellig praatje. Lukt het je om de snoep te laten staan, geef je jezelf een beloning (alles behalve snoep). Als je dat consequent volhoudt, en bovendien een dagboek bijhoudt van al je overwinningen, is dat een manier om ervan af te komen. Maar er zijn meer manieren. En soms heb je professionele hulp erbij nodig. In ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je merkt dat je aan het snoepen ben door de stress, of net er voor, even gaan zitten en rustig overdenken waarom je stress hebt. Soms helpt het ook door er over te schrijven.