Mannen kunnen op zeker last hebben van de overgang, we noemen dit de penopauze, bij vrouwen heet het de menopauze :)

Een verminderde libido, erectieproblemen, slaapproblemen, opvliegers en depressies kunnen vervelende klachten zijn van de penopauze, de overgang bij mannen. Maar liefst 20 procent van de mannen heeft, net als vrouwen, door een verandering van de hormoonhuishouding te kampen met overgangsklachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dan krijgen ze de zgn midlife-crisis. Heb je vast wel van gehoord; middelbare mannen die opeens een motor willen, een jongere vrouw, zonnebankje...

Dit in aanvulling op het eerste antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer mannen opvliegers hebben, kan dit veroorzaakt worden door een Neuro-Endocriene Tumor (NET).
Er is een boek/pdf met de titel 'Ook mannen hebben opvliegers' door Taal, Kleinegris en Brinkman.
En kijk op de genoemde website bij patiëntenverhalen of je er iets van herkent. Ga naar de dokter en laat je evt. doorverwijzen naar het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis of het Erasmus Rotterdam. Die zijn hierin gespecialiseerd.