Wat is het nut van zelfhypnose?

Wat wil de zelfhypnose gebruikende persoon ermee bereiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Dat ligt aan de persoon die dit doet.
Op de IPhone heb je verschillende zelfhypnose App's.
De meeste zijn om te ontspannen.
Ik denk er wel eens aan dat te proberen,omdat ik erg veel moeite heb me te ontspannen.
Ik heb geen idee of het werkt.
Het is volgens de beschrijving gewoon een vorm van diepe meditatie.
Er schijnen mensen te zijn die het heel relax vinden.
Je kan trouwens ook zelfhypnose gebruiken om je hoofdpijn 'weg te denken'.
Dat is mij wel eens gelukt.
Dan moet je gedachten leegmaken en je hoofdppijn dus 'wegdenken'.
Stoppen met roken zou zo ook mogelijk moeten zijn.
En afvallen.
Er zijn dus verschillende dingen mee te bereiken.Als het werkt.
Lijkt mij toch dat dat allemaal niet zo makkelijk is anders zouden vast veel meer mensen dat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou ik dan onder invloed van zelfhypnose kunnen stoppen met roken????????
Ben erg benieuwd naar je antwoord, want begin er dan direct mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Z11
Er zijn idd mensen zijn die door (zelf) hypnose van het roken zijn afgekomen.Maar ik geloof dat je dan zelf heel erg moet geloven dat het ook echt gaat lukken.
Er zijn ook veel App's om te stoppen met roken.
Ik rook zelf trouwens niet,maar ik wordt dan wel nieuwsgierig hoe dat werkt in dit geval.
Misschien kan je zelf eens uitzoeken/informeren wat de mogelijkheden zijn.
Misschien is het idd wat voor je!
Maar direct beginnen gaat zo snel niet lukken hoor,helaas.
Zelfhypnose of hypnose met behulp van iemand anders, het wordt allebei aangewend om iets op te lossen of helderheid te krijgen over een onoverzichtelijke situatie.
Je communiceert met het onderbewuste deel van je geest en dat blijkt uitstekend te werken, of je nu zelf de deur opent, of een ander helpt je daarbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfhypnose is een methode om jezelf op eenvoudige manier in hypnose te brengen. In deze hypnotische trance - vergelijkbaar met meditatie - kun je een diepe ontspanning ervaren. Door een paar keer per dag 5 minuten zelfhypnose toe te passen ontstaat meer rust en energie. Door in hypnose slimme affirmaties te gebruiken kan bijvoorbeeld zelfvertrouwen worden vergroot, of foute eetgewoonten veranderd.

Zelfhypnose is ook een slimme manier om jezelf te beïnvloeden en doelen sneller te bereiken.
Meer toepassingen zijn: beter slapen, afvallen, minder drinken of roken. Daarnaast is zelfhypnose goed te gebruiken om lichamelijke klachten zoals pijn, astma en allergie te verlichten.

Van de bekende psychiater Milton Erickson is bijvoorbeeld bekend dat hij zelfhypnose bij zichzelf gebruikte voor pijnbestrijding, en de link verwijst naar een hypnotherapeut die zich onder verdoving van zelfhypnose liet opereren.

Jezelf in hypnose brengen is uit een boekje te leren, maar om het te gebruiken voor een bepaalde toepassing is het beter een cursus te volgen. Koken alleen uit een boekje leren werkt ook niet zo efficient.....