Wat verklaart de hartkloppingen en stemmen?

Ik heb af en toe last van hartkloppingen en het gevoel dat ik moet schreeuwen van binnen. Alsof ik in een soort trans ben dat alles heel langzaam gaat en intens is. Terwijl ik van binnen rare dingen denk zoals: dat ik gek ben en dat ik wil gaan schreeuwen. Alsof ik zit gevangen in mijn eigen hoofd. Als ik dan men pols voel is die normaal maar in men hoofd gaat men hart te keer. Als en toe heb ik ook het gevoel dat ik in een hokje zit en alle muren op me afkomen. Ik heb dit alleen als ik alleen ben. Ik heb wel erg veel stress op het moment en loop ook bij een psycholoog ivm moeilijke jeugd. Kan iemand me wijzer maken? Heb het er nog niet met de psych over gehad maar het wordt nu steeds erger. Is hier een medische term voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Adriaanv je bedoelt het goed maar vraagsteller heeft hier echt professionele hulp bij nodig.

Het beste antwoord

Je kan het beste zsm dit bespreken met je medisch en/of psychisch behandelaar. Door de behandeling kunnen er allerlei processen de boventoon gaan voeren in je hoof en in je lichaam. Opgewonden en gestrest door herbeleving geven soms/ vaak hartklachten als ritmestoornissen, het nog niet de problematiek onder controle hebben kan je een opgesloten gevoel geven waardoor je het uit wil schreeuwen. Praat er over met je behandelaar, misschien moet hij/zij de behandeling iets aan passen of misschien een korte tijd wat rustgevende medicijnen voorschrijven.

De enige die je echt kan helpen is je behandelaar, dus neem het met hem/haar op en doe het zsm, beter voor jezelf.

Ik hoop dat het spoedig beter met je gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel goed verwoord. Plus van mij.