Ik wil graag meer lachen en minder serieus zijn hoe doe ik dat?

Hallo,

Ik merk dat ik de laatste tijd amper echt hard heb gelachen. Maar hoe kan ik achter komen welke manier/methode/product het beste bij me past?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
7.2K

Het beste antwoord

Met je beste vriend(in) zou je toch wel kunnen lachen of niet? Huur een dvd, als je die heb. Als je die niet heb, ja dan heb je die niet.

Dat doet er niet toe, er zijn genoeg dingen waarover je kan lachen. Kijk bv. op Humor tv of comedy central komen allerlei onderwerpen aan bod. Nee, eigenlijk niet, het is allemaal achterlijke humor wat nergens op slaat, het is maar wat je leuk vindt, kijk op onzin.nl. Of doe gek, beetje slap ouwe hoeren met iemand die je kent, en lachze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Door minder op GV actief te zijn kan een eerste stap zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer van alles eens van een luchtiger kant te bekijken
kijk in de spiegel, lach om jezelf
lach om het leven
ga naar een lachfilm

ik herken het wel, ben ook vaak te serieus.
geniet van kleine dingen, begin met een glim-lach..
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar ligt het aan dat je lang niet hebt gelachen?. Probeer leuke dingen te doen waar je lol in kunt hebben.. Praat over je blunders of luister naar anderen.. Dat kan helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook dankjewel voor je openheid waardering!
Ga leuke dingen doen, en naar leuke dingen kijken. Ga bijvoorbeeld eens naar een leuke cabaretshow (of kijk ernaar op televisie).

Verder lachen mensen meestal sneller als ze een borrel op hebben, niet om alcohol gebruik te stimuleren maar je wordt er wel wat losser van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
begin met s'morgens vrolijk op te staan en probeer altijd te glimlachen naar iedereen. als je aardig tegen andere mensen doet word je er meestal zelf heel vrolijk van! maar vergeet niet dat je bent zoals je bent dus als jij gewoon wat serieuzer bent dan anderen is dat echt niet erg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste moet er een reden zijn waarom je de laatste tijd je lachspieren niet hebt geactiveerd.

ligt het aan de omstandigheden (mensen om je heen, de omgeving) offfff ligt het aan je eigen beleving (ff lastige periode, veel aan je hoofd, gebeurtenissen etc)

ECHT lachen komt vanuit jezelf, dus waarschijnlijk ligt daar ook het antwoord (sorry, mijn glazen bol staat niet aan, en de Xray ook niet.... ik kan dus niet in je hoofd kijken om de gouden tip te geven)

ligt het aan de factoren buiten jou om (bv omgeving, een saaie tante die bij je in woont) trek erop uit! andere koppen, andere omgeving.

spelen er dingen bij jou persoonlijk moet je in staat zijn om dit los te kunnen laten (dit is een lapmiddel, mocht het zo zijn ga er dus wel mee aan de slag!) bedenk je wie de gangmakers zijn in je kennissen en vriendenkring.
welke personen hebben werkelijk overal schijt aan?

ga met eeen paar geschikte mensen op pad. ergens een bakkie doen in de stad, een andere stad in om te winkelen en te struinen. en laat je vooal meeslepen in melig gedoe. hoe meer onzin hoe beter!!!

ik wens je succes, plezier en vooral niet te stoppen lachbuien die helemaal nergens over gaan, maar waarbij de tranen over je wangen lopen :)