wat is een goede manier om met stress om te gaan? het is erg vervelend dat ik dingen op mensen afreageer, hoe kan ik dat voorkomen/verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (4)

Ik heb ook erg veel last van stress. Ik ontlaad me twee keer per week met sporten. Helaas is dat soms letterlijk ontladen en gedraag ik me schandelijk (nooit fysiek maar veel met de mond). Waar ik in het normale werkleven een voorbeeldfunctie heb laat ik me op het veld af en toe op een hele nare manier gaan. Ik schaam me dan vaak achteraf dood maar die stress is wel weer weg...voor even. Kortom; sporten! 100% garantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zekere mate van stress is best gezond.

Door te beseffen dat het JOUW stress is.
En dat de mensen om jou heen, nooit hetzelfde
zullen kunnen voelen als wat jij voelt.

Er valt niets op anderen af te reageren.
Die anderen zijn onschuldig.

Door goed na te gaan wat jouw stressfactoren zijn en die dan gaan aanpakken.
In je eentje.
Op je eigen manier.
Zonder daar andere mensen mee lastig te vallen.

Hou het bij jezelf.
Los je eigen problemen op.
Gebruik stress nooit als excuus om vervelend te doen.

Las voldoende rustmomenten in.
Schrijf op wat je dwars zit: Wat veroorzaakt de stress, wanneer, waardoor??
Het is iets heel persoonlijks.
Houd dat ook zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om stress te voorkomen dus dan moet je achterhalen waar de stress vandaan komt en hier iets proberen te veranderen al dan niet met hulp.
Stress is eigenlijk angst, dus vraag je af waar je bang voor bent. Wat zou je kunnen veranderen in je leven zodat je minder stress hebt? En wat is een manier om stress te verminderen? Wat heeft je in het verleden geholpen om minder/ geen stress te hebben?

Een goede manier is dus: achterhalen waar de stress vandaan komt en stress voorkomen.

Heb je al stress dan eerst bij jezelf nagaan wat je eerder heeft geholpen en ook nieuwe dingen uitproberen om te kijken of het helpt. Als ik je bericht lees dan denk ik ook dat er irritatie is (afreageren) en dat zou je kunnen uiten door bv sporten, schrijven, praten, schilderen, actief bezig in de tuin enz.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress ontstaat doordat je iets niet aan kan. Je gaat op je tenen lopen en dan heb je stress. Zit je wel op je plek of mis je een vaardigheid?
Door je af te reageren op anderen trek je alleen maar meer stress aan.
Ben je gefrustreerd omdat iets je niet lukt, dan is dat een heel normale en gezonde reactie. Alleen nu nog kwijtraken.
Eigenlijk ben je dan gewoon BOOS. Reageer die boosheid eens af op een bokszak. Sla erop los en scheld de hele wereld uit voor wat je vanbinnen voelt. Als je dat eenmaal goed hebt gedaan, komt er of een oplossing uit. JA, zo gaat het werken. Of Nee, ik kom er nooit doorheen. Dat laatste zal leidden tot een beetje verdriet, laat dat verdriet er dan uit. WANT
Het is de eerste stap naar begrip, hoe werkt het wel en waarom. Je kan niet denken als je boos of verdrietig bent! Dus eerst moet dat eruit.
De meeste uitvindingen worden gedaan door mensen die alles hebben uitgehuild en hun woede op iets hebben bekoeld. Niet op iemand, dat komt gewoon weer terug. Slimme mensen bekoelen hun woede niet op anderen, ze kijken wel uit. Ze kijken naar wat werkt en doen dat dan gewoon heel vaak.

Succes
Frank