Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe ga je het beste om met tegenslag na tegenslag.. ? Alsof alle rampspoed die een mens kan overkomen alleen maar op jouw bordje terecht komt?

Al positief blijven denken en vertrouwen blijven houden eigenlijk niet meer op te brengen is?

Toegevoegd na 38 minuten:
Huisarts, psycholoog, psychotherapeut, praatgroep.. ik heb alles al gehad...alles helpt even..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hee andersom! Ik kan je wel vertellen hoe het denk ik niet moet en dat is door je terug te gaan trekken en te gaan denken dat het allemaal je eigen schuld is. Het is niet makkelijk om gewoon te accepteren dat het niet lekker loopt maar ik weet nu dat dit wel het beste werkt. Je hoeft je niet te verontschuldigen en je bent ook niet mislukt als je fouten gemaakt hebt of gewoonweg pech hebt op je pad of is het hulp? Wat ik ging doen is alles analyseren en mezelf de put in praten. Doe dit a.u.b. niet maar voel wat alles met je doet en verander dat wat je kan veranderen en laat de rest los. Geef jezelf rust zou ik willen zeggen ( niet piekeren) Het is ook niet verkeerd om hier hulp voor te vragen als je dit nodig hebt maar weet dat je zelf verantwoordelijk bent voor jouw leven. Jezelf vergelijken met andere mensen is ook niet zo handig want je ziet alleen wat mensen willen dat je ziet. Als je toch wilt vergelijken kijk dan naar de mensen die het slechter hebben en zie hoe gezegend je toch nog bent Ik voelde me en voel me nog steeds minderwaardig en worstel met het leven. Waarom leven als je niet gewenst bent? Deze gedachte speelt bij mij een grote rol ( illusie) Ik weet echter ook nu wel dat er wel mensen zijn die van me houden en als ik mezelf kan laten zien zoals ik ben zullen er mensen zijn die me kunnen zien zoals ik ben. Oprechte vriendschappen kunnen dan ontstaan. Ik hield me groot en dacht dat ik alles alleen moest oplossen en hierdoor sta ik nu grotendeels alleen (oorzaak-gevolg) Eigenlijk best wel zonde en ik ben nu al 30 (waarschuwing :) laat jezelf zien zoals je bent. Er zijn zoveel mensen die ellende hebben meegemaakt, kijk maar op internet. Je bent niet de enige! Word een STEUN voor JEZELF want er zijn genoeg mensen die zich niet in kunnen of willen leven in het leed van een ander en die meteen gaan oordelen. Voordat je het in de gaten hebt ben je jezelf dan aan het afkraken. Je hebt geen medelijden nodig maar medeleven en vaak zal dit uit jezelf aan jezelf gegeven moeten worden Positieve momenten in een schriftje schrijven en teruglezen als je je heel slecht voelt is ook soms een goed idee Ik wens je een leerzame tijd toe vol met liefde

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100