Wat kan ik doen om me weer prettig te voelen in mijn huis?

Ik voel me niet prettig in mijn huis, en dat is dan nogal zacht uitgedrukt. Ik voel me hier heel anders dan in andere huizen/op andere plekken.

Bijna elke nacht heb ik nachtmerries en ik moet vaak huilen. Het gaat om het huis waar ik met mijn ouders woon. Ik heb vroeger wel wat problemen met mijn ouders gehad, maar op het moment is er al tijden niks aan de hand.

Als ik in een ander huis ben, heb ik geen last van nachtmerries. Heb bijvoorbeeld 2 jaar bij een vriendin gewoon waar ik geen nachtmerries had. Ook op andere plekken waar ik met mijn ouders ben, zoals op vakantie, heb ik geen nachtmerries.

Op het moment is het zo dat ik zoveel mogelijk weg probeer te zijn en dat ik er enorm tegenop zie op naar huis te gaan. Niet omdat ik mijn ouders dan zie, maar puur om het huis. Ik ben normaal gesproken een vrolijk meisje maar in dit huis moet ik altijd huilen en voel ik me emotioneel instabiel. Ik word gewoon gek hier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
11.2K

Het beste antwoord

Lotte hier was ik al bang voor, gezien sommige andere reactie's van je hier op G.V..
Weet je, dit komt best veel voor.
Voor een deel veroorzaak je het zelf.
Voor een deel is het je verleden in dit huis.
Voor een deel is het het huis zelf.
Je kan proberen je slaapkamer wat anders in te richten, zodat je bed op een andere plaats staat.
Hoofdeind liefst naar het noorden.
Verders moet je het huis claimen, het is jouw huis, jij moet daar wonen, jij hebt er recht op prettig te slapen.
Elke keer voordat je het huis binnen gaat, moet je daar bewust van zijn.
Maar ook elke keer als je het huis verlaat.
Ik weet het klinkt belachelijk, maar vaak werkt het, weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo was jij hier al bang voor Ed, gezien sommige andere reacties van mij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent erg kwetsbaar/ gevoelig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lotte,ik weet wat je bedoelt.
Sinds wij zijn verhuisd heb ik ook zoveel nachtmerries.
Ik zeg altijd tegen mijn familie dat dit niet voelt als mijn huis.
Ik ben blij dat ik hier niet alleen in ben en misschien helpen de tips van Eddijst mij ook wel.:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien voor velen ook vreemd,maar probeer je kamer/huis eens te reinigen met salie.
Ik wil niet zwevend doen,maar ik heb vaak gehoord dat dit vaak helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laurena Lotte
Wat jullie zouden moeten doen, jullie zouden BOVEN het huis moeten staan en niet onderdanig zijn aan het huis.
Stel je staat voor het hek, je kijkt naar het huis, haal een paar keer diep adem, met forse stappen loop je nu naar het huis, trapt de voordeur in en roept heel hard, DIT IS MIJN HUIS!!!!
Dan ga je koffie zetten en met de koffie in je hand kijk je nu rond in JOUW EIGEN huis!!
Dit is jouw huis, HIER woon je, desnoods neem je daarna nog een glas wijn en claim je huis opnieuw!
Vanaf dat moment is het jouw huis,
Zoek in het huis in je kamer welke plek voor jou goed voelt, zet daar je stoel neer, dat is nu jouw plek!!
Steek een kaarsje aan, zet een muziekje op en geniet van jouw huis.
Kristal
12 jaar geleden
Ja, helder, jij neemt het huis in beheer, in bezit
en de sfeer in het huis heeft gewoon niets te vertellen!
Want jij verandert die sfeer, jij bepaalt.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar niet te hard trapt, anders kun je gelijk JOUW huis herstellen haha Nou ja, dat maakt het eigenlijk ook wel weer een beetje meer je eigen huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi Ed!
Zelfverzekerd, van binnenuit, assertief Lotte!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha widar, wat een droge (maar leuke humor) :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om vervolgens gek te worden van alle kleuren in je kamer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Proest*...

Andere antwoorden (14)

Hang een dromenvanger op (dreamcatcher). Het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als je er zelf in geloofd. Placebo dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als het werkt voor je, dan is dat mooi meegenomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het, je moet (er in/in jezelf) geloven. Ik geloof in de dreamcatcher!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag laatst iemand die een dromenvanger in zijn of haar auto had opgehangen... ik hoop dat die persoon er niet in geloofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je erin gelooft EN het helpt je, dan is dat mooi. Nog mooier zou zijn als je beseft dat je het ook zonder dat hulpmiddel kunt in dat geval, maar ja, zover komt niet iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, welk hulpmiddel dan ook is in mijn optiek uitstekend! Misschien heeft iedereen wel een hulpmiddel nodig bij uiteenlopende zaken..... zou zomaar kunnen jij ook Widar ;-)
Om het simplistisch te houden: je kúnt water zo uit de kraan drinken, maar een glas of beker als hulpmiddel is wel zo handig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, ik heb ook wel een hulpmiddel. Maar steeds minder :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel meer dan 1 denk ik, als je het eens zou gaan onderzoeken voor jezelf.
Ik wel in ieder geval, en zie daar ook geen enkel probleem in: zelfs zeer welkom! Wat ik dan wèl weer heel prettig vind is, als ik me ervan bewust ben :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja, welkom... Het is fijn als dingen helpen, maar als je eenmaal het beseft hebt dat niet dat ding helpt, maar dat je het in feite zelf doet en dus vanaf dan zonder kunt, wat maakt het dan nog uit? Dan is 't voor mij niet welkom meer. Ik weet niet of ik meer dan 1 hulpmiddel heb. Ligt er denk ik ook aan wat je als hulpmiddel ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahahahha+
Zou het kunnen dat het inmiddels een "self fulfilling prophecy' aan het worden is?
Je bouwt zoveel spanning op, en je ben zo overtuigd dat je weer nachtmerries gaat krijgen dat het onontkoombare is dat je ze ook gaat krijgen.
Hoe je uit die neerwaartse spiraal komt is uiteraard de vraag..misschien als je realiseert dat je jezelf voor de gek aan het houden bent en iets aan het aanpraten. ( zo kunnen mensen ook bijv. letterlijk ziek worden, en koorts krijgen van het idee dat ze ziek zijn, ).

Ik stel voor, verman jezelf, spreek jezelf streng toe dat het onzin is en bijt door de zure appel heen! Elke nacht na een nachtmerrie of huilbui ga je niet weg, maar blijf je juist, net zolang tot het over is

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedeeltelijk is het zeker self fulfilling prophecy.
En dat probeer ik ook kostte wat het kost te voorkomen.
Ik zeg ook tegen mezelf van als je steeds gaat geloven dat het het huis is, is het ook het huis. Normaalgesproken blijf ik ook tot het over is.
Maar soms word ik echt gewoon knettergek hier en of dat nou alleen maar self fulfilling prophecy is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lastig, maar goed dat je blijft tot het over is..niet aan toegeven..
en verder vind ik de tips van eddijst heel goed! Jij bent de baas en niet dat ellendige rotgevoel, jij bent sterker! ( alleen nu nog zelf ook geloven.. )
Geloof in jezelf, neem veel gezelschap mee in je huis en zet al je gedachten over de slechte punten van het huis uit je hoofd, gebruik bijvoorbeeld meditatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt toch niet constant met al je vriendinnen thuis gaan zitten?
U gaat gebukt onder uw verleden.
Zowel in uw bewustzijn alsmede in uw onderbewustzijn wordt u hiermee geconfronteerd.

U heeft de leeftijd om op u zelf te wonen. (zonodig begeleid) Zoek (weer) psychologische hulp om u op de juiste manier door deze periode heen te laten loodsen.

Sla uw vleugels uit, en met vallen en opstaan komt u er wel. Verhuis, en u zult zien dat u in uw eigen stulpje weer
gelukkig kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ik dacht hetzelfde, lijkt me heel verstandig.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als 't weer gebeurt? Weer verhuizen? Ik weet 't niet hoor, klinkt een beetje als weglopen voor je problemen.
Ga eens na wanneer je nachtmerries begonnen zijn en of er een andere oorzaak kan zijn dan het huis. Er moet toch een aanleiding voor je onbehagen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet ergens beginnen.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
W.s heb je last van vluchtgedrag ..problemen onder ogen zien en voelen doet pijn en die wil je niet voelen waardoor je situatie's gaat ontvluchten (herkenbaar probleem voor mij)
Toch zal je moeten leren met de realiteit om te gaan , je moet dan door een zure appel heen bijten en aan je zelfvertrouwen werken.
Als jijzelf volledig achter een bepaalde keuze staat dan ga je daar ook voor en laat je niets of niemand hierdoor tegenhouden dit is een lastig proces maar getuigd wel van liefde voor jezelf!
Lukt je dit niet alleen vraag hier dan hulp bij...

Liefs...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan de energie die er in het huis hangt. Als je hier gevoelig voor ebnt pik je dit makkelijk op. Ik heb er ook last van gehad, vooral in bepaalde kamers.
Een simpele oplossing is vragen of e inde kamer mag slapen waar je je het prettigst voelt.
Anders zou je eens op internet kunnen zoeken naar hoe je een huis kunt zuiveren. Wat ik heb gedaan bij mijn huidige huis is alle ramen en deuren opengezet en met zuiveringswierook door het huis gegaan.
Ook kun je aan het begin van de nacht hardop zeggen dat je niet gestoord wilt worden vanacht en dat alles om je heen maar doet wat het wil doen. dat hielp mij heel goed. (ongeacht of het psycholigisch of spiritueel is)

Toegevoegd na 14 minuten:
*, maar jij gaat nu slapen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel goed dat laatste, je vraagt je gids dan om hulp!
Daar is hij ook voor.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh dat wist ik niet...ik deed het gewoon..en het helpt heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben dus niet de enige!
Ik had al het idee dat het weer aan mij lag.
Ik heb ook wel eens bij kennissen van mijn ouders gelogeerd en toen ik heb ik geen seconde geslapen terwijl mijn zusje nergens last van had.
Er hing daar een hele akelige sfeer die "op me viel" zodra ik binnenkwam.Leg dat maar eens uit als kind..Ik ben er niet meer geweest,en mijn ouders hebben er ruzie met hun vrienden over gekregen.
Ik kon en wilde daar niet zijn!
En toen was ik dus ( weer) een raar kind.
Wat is dat toch?
Ik heb het ook wel eens op andere plaatsen,zo raar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laurena, niemand is een raar kind, NOOIT!
Een onbegrepen kind, ja dat misschien wel, maar daar konden je ouders ook niets aan doen.
Kristal
12 jaar geleden
Oh nee Laurena, je bent absoluut niet de enige!!!
En probeer jezelf positief te benaderen, dat ben je waard, je bent een gevoelig mens. Anderen kunnen misschien denken dat je wéér zo raar bent, maar probeer dat voor jezelf om te buigen door positief over jezelf te denken als je kan.
Ehm... bedenk als tegenhanger dat je wéér ervaart hoe bijzonder je eigenlijk bent dat jij kan voelen wat sommige anderen niet kunnen. En dan niet vergeten te gronden/aarden, bescherming te vragen
(hoor mij nou Ed ;-)) want die bescherming helpt geweldig!
Ed herinnerde mij er dus pas aan dat ik dat vaker moest doen :-) mooi antwoord Jenesy, +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kristal .
Wat vervelend voor je! Je huis is je basis. Je veilig voelen in je eigen huis de basis om je veilig te voelen in deze wereld. Het kan met vanalles te maken hebben. Het kan iets zijn wat je je inbeeld en sterker maakt, maar deze optie heb je vast zelf al overwogen. Als je echt denkt dat er iets in het huis is kan het: een onuitgesproken conflict van je ouders zijn, of nare energiën van dingen die ooit gebeurt zijn. Een hele praktische een veelvoorkomende reden is dat het met stralings frequenties van alle mobiele toestellen te maken heeft. Om dit uit te sluiten kun je een meter huren. Bijvoorbeeld bij www.stralingsmeterhuren.nl dit is gratis. Voor andere zaken zijn er ook mensen die je kunnen helpen. Maar als je je ergens anders wel goed voelt, dan is het misschien zaak om lekker een plekje voor jezelf te zoeken. Vanuit dit plekje kun je dan wellicht beter kijken naar wat er gebeurt... en vooral je eigen leventje leuk houden ;-)

Veel sterkte! Hartelijke groet, Marloes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nachtmerries en veel huilen, hoeft niet altijd negatief te zijn. Het kan ook juist zo zijn dat je innerlijk geprikkeld wordt om daar de zaken op orde te krijgen. Huilen en dromen zijn daar mechanismes voor.

Natuurlijk kan er ook iets 'slechts' zijn met de ruimte/gebouw.
Kan jij dan misschien ook aanvoelen wat dat zou kunnen zijn?
Is er misschien een andere entiteit aanwezig. Of zint de ligging en oriëntatie van het gebouw je niet. Of staat het raam niet op de juiste plek. Of een spiegel in je kamer. Of de locatie van het bed.
Zou je kunnen aangeven wat het zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet in hoeverre je hier voor open staat maar je zou je huis kunnen zuiveren met witte salie en een kristal en wat witte kaarsen en wat zout.

Het is een soort ritueel dat ik zelf regelmatig in de slaapkamer van mijn kindertjes doe als ze onrustig slapen. Dit kun je ook gerust in je hele huis doen en kost eigenlijk maar een beetje energie maar levert heel veel rust op.
Ik zal je uitleggen hoe ik het doe:

Toegevoegd na 14 minuten:
Het zuiveren van het huis begint met het neerzetten van het zout en het water. Zet, het liefst in elke kamer een schaaltje water en een schaaltje zeezout.Tegenover elkaar in de diagonaal van de ruimte. Ongeveer een half kopje water en een half kopje zeezout.
Op deze manier trekt het zout het water, dat verdampt, aan. Water is een hele goede geleider. Op deze manier neemt het zeezout al een deel van de negatieve energie op en houdt dit vast.

Nu begin je de witte kaarsen op de juiste plaatsen in huis neer te zetten. Zorg er voor dat de kaarsen goed vaststaan in stabiele kaarsen standaards. Als je niet meer dan vier kaarsen hebt moet er in elke buitenhoek van het huis een kaars staan.
Dus de hoeken grenzend aan de buren, de tuin of de straat. Heeft je huis meerdere verdiepingen zet dan de kaarsen op de onderste verdieping.

Beter is het om voor elke ruimte ten minste een witte kaars neer te zetten. Bij kamers aan de buitenhoek zet je de witte kaars natuurlijk weer in deze buitenhoek. Bij de andere kamers zet je de witte kaars het liefst in het midden van de kamer. Steek nu de kaarsen een voor een aan. Begin bij de voordeur en neem dan de eerste kamer en kaars aan je linker kant. Ga door het huis met de klok mee. Steek eerst de kaarsen op de onderste verdieping aan en daarna die op de bovenste verdieping. Hierna leg je de gereinigde bergkristal in het centrum van het huis.

Zie verder reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu is het tijd voor de gedroogde salie of de wierook. Leg een bundeltje salie in een metalen bakje. Begin weer bij de voordeur en ook weer met de klok mee. In de eerste kamer steek je de salie aan en loop langzaam de gehele kamer door. Doe daarna de deur achter je dicht en ga zo alle ruimtes door. Als je het gehele huis doorlopen hebt en overal de geur van de salie aanwezig laat je de witte kaarsen nog minimaal een uur branden. Houdt de ramen zolang de kaarsen branden dicht. Nu is het meeste werk gedaan. Als je de kaarsen uit doet begin je weer bij de voordeur. In elke kamer blaas je een voor een de kaarsen uit en zet je zoveel mogelijk ramen open.. Herhaal dit in elke ruimte totdat alle ramen openstaan. Zorg dat er niets kapot kan waaien als je het gehele huis laat door tochten. Hoe meer tocht hoe beter het is. Laat het doortochten tot de geur van de salie of de wierook weg is. Gooi het zeezout weg je mag dit beslist niet meer gebruiken. Ook eventueel water dat over is moet je weggooien. Laat de bergkristal in huis en reinig hem van tijd tot tijd. Steek ook regelmatig kaarsen aan deze geven veel positieve energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de tekst van de site van de bron, maar zo doe ik het exact hetzelfde en vele mensen met mij. Dit is 1 van de krachtigste doe-het-zelf reinigings methodes tegen negatieve energien. Sterkte! *Een glimlach en kracht toegewenst*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf grote weerstand met dit soort van rituelen.
ik kan hier totaal niet in geloven.
Zeezout dat je niet meer mag gebruiken?
water bergkristal kaarsen, ik kan er niets mee.
Wel met de intentie het huis te reinigen en dat is al moeilijk genoeg, zoniet onmogelijk.
Waarom doe je het zelf zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Ed,
Ik doe dit omdat ik mij er goed bij voel en mijn kinderen er ook goed bij varen. Ik geloof hier nu eenmaal wel in en een kristal is een krachtige steen in de magie die ik beoefen.

Je zou het wellicht met een dromenvanger kunnen vergelijken....vangt ie echt de nachtmerries en laat ie de goede dromen door de veertjes terug naar beneden je gedachten in druppelen? Ik weet het niet, ik denk het niet, maar menig kindertjes slapen door dit "verhaaltje" weer lekker. Je bent op deze manier actief bezig met een oplossing voor je gevoelens....als je een ritueel uitvoert gaat het niet eens echt om wat je nu eigenlijk doet, maar de energie en je emotie (emotie is na mijn mening al heel krachtige energie) die je er inlegt, je wil om je huis schoon/leeg te maken en het te reinigen en daarna te bezitten.....waarschijnlijk zijn alle voorwerpen mogelijk, inplaats van water wijn en zout suiker nemen......Maar dit is gewoon een ritueel dat je leert om op deze wijze actief met je vervelende gevoelens in het huis bezig te zijn en je zo kan helpen je gevoelens weer de baas te worden. Veel mensen die spiritueel actief bezig zijn doen het op deze wijze. Je hoeft er niet in te geloven, maar het zit hem mss nog niet eens zoveel in de krachtige werking van dit ritueel maar meer in de psychologische kant van het uitvoeren.
Maar bedankt voor je reactie, ik ben altijd bereid iets toe te lichten..
Het volgen zou je aanraden probeer naar te gaan of elementen in huis bevinden waar onbewust ergens aan nare dingen wordt heringent dan volgen advies plaats je bed gericht naar andere kant en loop op blote voeten door je huis zo dat kan aarde in huis en zorg voor dat je huisje door hele lekker wierrook op zet zorg dat je die dingetje die jou zelf aan spreekt neer zet . en probeer ook die dingen die verleden gebeurt zijn met ouders te bespreken met goeie therapeut om verleden goed te verwerken en te plaatsen en lost kunt laten dan zal echt beter gaan voelen ook in dat huis haal de blockdes uit je onbewust .
Doe het je bent het waard en je wordt niet gek !

Ps mischien samen met je ouders een stukje verwerkinging van vroeger uitspreken spreekbaar maken dit kan heel goed doen als jou ouders jou emoties erkennen.

Heel veel sterkte en s6

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is al heel oud versje maar zo gevoelig over het gevoel van je geboorte huis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Nodig eens die vriendin uit om bij jou te blijven slapen. Kijken of dat helpt.
- Ga eens op een andere kamer liggen slapen.
- Zeg voordat je gaat slapen tegen jezelf dat zodra je een nachtmerrie krijgt je wakker wil worden (al wil je dat misschien ook niet, maar je bent de nachtmerrie in ieder geval kwijt)

Ik lees nu dat je ook vaak moet huilen. Ook gewoon overdag zomaar zonder reden? Want dan speelt er misschien toch wat meer en is misschien een gesprek met een professional (psycholoog) wel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit het praktische hoekje: kijk eens naar Feng Shui in je slaapkamer. Japanners zweren er al duizenden jaren bij, dus wie weet werkt het ook voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het het beste is om je kamer eens goed op te knappen.

Ik had een hele tijd hetzelfde als jij.

Trek al het behang van de muur, en geef de muur een mooie kleur die jij mooi vind!!
Ga naar de winkel, koop een mooie nieuwe lamp, en misschien nieuwe vloerbedekking, of ga eens naar de kringloopwinkel om leuke spullen te kopen voor in je kamer.

Je kamer ziet er zo vast al veel beter uit, en dan is het al veel makkelijker om je thuis en veilig te voelen in je kamer!
Het belangrijkste is dat jij je kamer zo inricht, dat jij het mooi en leuk vind.

Bij mij heeft dat goed geholpen om mijn kamer eens helemaal te vernieuwen.