Hoe kom je van een psylogisch zoem geluid af?

Het zoem geluid van vliegen. Ik hoor ze steeds. Maar er zijn geen vliegen te zien. Dus het is psylogisch. Het is heel irritant... Hoe kom je hier van af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had je de vraag verwijdert of zo. De reacties en mijn antwoord is weg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook slechts "psychologisch", GD ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het maar als een teken dat mijn antwoord niet gewenst was. Misschien te pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat had je geantwoord dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hem eerst gevraagd of het zoemen was begonnen bij het begin van de zomer. Dat was zo.
Toen aangegeven dat het wellicht een angst was dat hij misschien een andere zomer erg geprikt was en een heleboel bultjes had gekregen.
Dat hij wellicht al op voorhand erg op zijn hoede is en misschien zelfs een beetje panisch is op herhaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best mogelijk. Beetje tever gezocht in eerste instantie naar mijn mening, maar ja, de vraag duwt je ook gelijk in die richting.

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de oorzaak. Het kan zijn dat er iets met je oren aan de hand is. Het kan ook zijn dat het toch psychisch is, in dat geval zou het een uiting kunnen zijn van te veel stress / spanningen. Ik weet niet of dat in jouw geval zo is maar bij hoge spanning, kun je ook dit soort klachten krijgen. En die gaan dan weer over als die erge spanning verlaagd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoeft helemaal niet psychisch te zijn. Ga eens naar een KNO-arts. Misschien heb je iets aan je oren.
12 jaar geleden
Het zou goed kunnen dat het van je gehoor afkomt.
Ik had het van de week ook,net of je in de verte het bromgeluid van een vliegtuig hoort,maar ik weet dat het van mijn gehoor af komt.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik was vergeten erbij te vermelden dat als ik druk uitoefende,het gezoem dan even weg was dus zeg maar het zogenaamde persen waardoor je druk in je hoofd krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk een bijwerking van medicijnen.
Een probleem met je oren ( inwendig)
Een gevolg van een bepaalde aandoening.
Zelf hoor ik een fluittoon veroorzaakt door de ziekte van Lyme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou zeg, dat is wel een hele zekere en ondoordachte diagnose.

jezelf dingen aanpraten, dat zit tussen oren.

laat ff de dokter naar oren kijken, wie weet zit daar het probleem wel. wat je ook zou kunnen doen is fysiologische zoutoplossing halen om zelf te testen of het niet IN je oren zit ipv ertussen. (zonder receptje, bij elke drogist)

helpt het niet binnen een paar dagen maak dan een afspraak met je huisarts.

er zijn trouwens legio mensen die last hebben van oorsuizen. het is echt niet allemaal voer voor een spychiater hoor!!!

dus eerst ff laten kijken of het niet IN je oren zit. als er helemaal niets helpt en na onderzoekjes blijkt dat het niet te vinden is zit het NOG niet tussen je oren.

zie je nu vliegen die er niet zijn dan is het wat anders, maar hier is dit niet het geval. (je ziet ze dus niet vliegen ook al hoor je ze wel)