Bij PMS komen vaak negatieve gevoelens los, zijn dit onderhuidse gevoelens die er al zijn, maar door de PMS versterkt worden?

Bijvoorbeeld: soms komt er veel woede en ergernis naar boven, is dit iets wat eigenlijk al in je zit, of staat het helemaal los van hoe je bent en wordt het puur door de hormonen ingegeven? Hoop dat ik duidelijk heb uitgelegd wat ik bedoel.
PMS is trouwens premenstrueelsyndroom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Ze zeggen dat je tijdens je menstruatie je lichaam ontgift. Hoe fitter je bent des te minder heftig je menstruatie. En bij ontgiften hoort ook emotionele giffen. Ik heb mij dit laten vertellen door een natuurarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ex had erge pms. Schelden, manipuleren, heetgebakerd. Maar dat heeft ze ook als karakter. Een (of twee) maal per maand kwam dat er versterkt uit.
Ze was zich er niet van bewust.

Andere vrouwen hebben vaak wel het bewustzijn, dat ze een ander humeur hebben.

Ik denk dus, dat het niet om onderhuidse gevoelens gaat, maar dat je interpretatie van de werkelijkheid anders wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het fijne weet ik er niet van, maar: ik had er vroeger veel last van, ik kon de dagen voor m'n menstruatie echt woest worden om niks en in tranen uitbarsten en noem maar op.
Tot ik een keer (ik woonde in een huis met meerdere mensen) verschrikkelijk ben ontploft, heb staan schreeuwen als een gek, naar m'n kamer ben gestampt en in bed ben gaan liggen.
Om de een of andere reden was de boodschap vrij duidelijk en heeft iedereen me verder de hele dag met rust gelaten.
Daarna heb ik jaren nergens meer last van gehad - geen PMS, en geen pijn.
Later kwam de pijn wel terug, de PMS eigenlijk nauwelijks. Dus misschien is je een keer helemaal uitleven wel gezond (mits je achteraf of misschien nog slimmer vooraf uitlegt wat er nou aan de hand is/was en dat het niet tegen die persoon/personen zelf is gericht).
Zoals het bij mij ging, heb ik het vermoeden dat het deels al in je zit en zeer versterkt kan worden door de hormonen. (Flauw antwoord natuurlijk, want toon mij iemand die nooit eens last heeft van negatieve gevoelens.)