Wanneer is iemand burnout?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een algehele crematie lijkt me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD lol....je heb een burnout. je ben het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA C4th!!!

Het beste antwoord

Als iemand helemaal op is, uitgeput als gevolg van zijn werk, de accu niet meer opgelaad krijgt, cynisch is t.o.v. zijn werk, zeer gestresst en slaapproblemen heeft, kortom men is totaal opgebrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De correcte zegswijze is dat iemand een burnout heeft. Dit houdt in dat dit persoon zoveel druk en spanning heeft opgebouwd (door bijvoorbeeld stressvol werk, of drukke kinderen) dat-ie er op een gegeven moment onder bezwijkt. Op dat moment is de maat gewoon vol. Je hebt geen zin meer om wat dan ook te doen, sommigen verwaarlozen op zo'n moment hun lichaam/huis/kinderen/werk. Als dit het geval is, wordt je via het ziekenhuis aan een psychiater gekoppeld waar je dan een paar keer per week naar toe gaat om over je problemen te praten. Dit alles is overigens geheel vrijwillig, je kunt er ieder moment mee stoppen. Het is uiteraard het verstandigst om dat niet te doen en er gewoon mee door te gaan tot je van je burnout verlost bent. Ook kun je je via je psychiater inschrijven voor bepaalde cursussen, bijvoorbeeld een cursus ouderschap. Hoe lang een burnout duurt, verschilt per mens.