Is er een manier om een flinke huilbui te stimuleren die vanuit boosheid en woede naar buiten dient te komen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Bij mezelf bedoel ik dan, sorry voor de onduidelijkheid :) , hoe ik het bij anderen moet doen weet ik wel ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
3.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
Bij jezelf of bij een ander? Of, wanneer het om een ander gaat: is het de bedoeling dat die persoon bij zichzelf de huilbui stimuleert, of is het de bedoeling dat iemand anders daarvoor zorgt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, hoe het bij anderen moet weet ik wel :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraagje
welk nut moet dit hebben? is je doel enkel om je woede te uiten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wil ze gewoon eens huilen om dat vuiltje uit haar oog te krijgen hé eucalypje ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dan laat ik wel iemand mijn oog openrukken en er heel hard in blazen u.u

Het beste antwoord

Door te beseffen dat onder die boosheid heel veel verdriet zit. Dat is de kern van de boosheid.
Zoek naar dat stukje verdriet, herken het en erken het... wees dan verdrietig.

Misschien kan je me vertellen welke boosheid het is die je voelt. Dan kunnen we samen het verdriet vinden.

---

Hoe zou je het bij een ander doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed antwoord. En als je doordenkt op de vraag in de laatste zin van dit antwoord, en dat op jezelf toepast, kom je misschien al een stuk verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lief aangeboden Gdan! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
idd zit er veel verdriet bij :)

Andere antwoorden (9)

Ik ga altijd in mijn auto zitten, rustig muziekje aan...denken aan waarom ik boos of verdrietig ben..heel hard schreeuwen en dan komen de tranen daarna vanzelf....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rijdend of stilstaand? Want rijden terwijl je emotioneel bent is geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dan rijd ik niet haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je een plus van me. :) M.i. kan je dan natuurlijk ook een ander plekje opzoeken waar je alleen bent, hoeft niet per se de auto te zijn. Ik denk dat het even alleen met je gevoelens zijn hier het belangrijkste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus!
Muziek kan hierbij wel helpen. Ik heb een soundtrack van The Road bijgevoegd om je alvast op weg te helpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister je al eens naar Wim Mertens ? Die heeft vaak dezelfde stijl. +
Voelen!
Voel wat je voelt, voel die boosheid en die pijn.
En gaat dat niet meteen: heb geduld, opeens voel je die gillende pijn die eruit wil en kan je niet meer anders dan huilen.

Over die druppel en de emmer in je andere vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/verwerking-wode-los-ga-daarmee.210959
Huil je emmer vol, gooi um leeg, vul weer met tranen, net zolang tot je die leegte voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aldus de ervaringsdeskundige. Dikke kus! (En dikke plus!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou meis, inderdaad!!! Maar het werkt wel....mij althans ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danks! En een knuf retour.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+sssssssssssssss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanksssssssssssssssssssssss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten ! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
heb je al van primal gehoord? Misschien is het een pijn die vaker op een onbenoemd moment terug komt. Iets wat je moeilijk kan controleren en ook niet echt duiden adhv een bepaalde ervaring. Dan kan je te maken hebben met een niet verwerkte pijn uit je kinderjaren (zelfs nog van voor je geboorte)... Bij mij heeft het wonderen gedaan. De boeken "Illusies" en de "De herontdekking van je ware zelf" van Ingeborg Bosch zijn enkele zeer waardevolle paperbacks die ook uitgaan van PRI (Past Reality Integration). Zeker de moeite waard als je al enige tijd worstelt met onbepaalde emoties die maar blijven terugkomen en ergens lijken te blokkeren.

En durf met fierheid toegeven dat ik mijn levensweg in goede banen aan't krijgen ben :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Illusies heb ik al jaren in mijn kast, maar nooit echt de moeite genomen om in te kijken. Aangezien de vraag van Forallweknow ook nogal op mij van toepassing is, neem ik jouw advies ook graag aan en ga ik vanavond eens een kijkje nemen in het boek. Dank voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, goed advies.
+
Goede vraag meid, dat vraag ik mij nou ook af, het lukt mij ook niet om te huilen, ik zit compleet op slot. Het lukt me vaak zelfs niet eens om boos te zijn, alleen behoorlijk gefrustreerd. Ik denk dat je dat niet moet en kan forceren, en dat het komt wanneer het komt.

Ik weet niet waar je mee loopt, maar misschien is het goed om eens met een deskundige te praten over je emoties en hoe ze te (leren) uiten?

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd om je koppie leeg te maken (bijvoorbeeld met meditatie) en dan te voelen wat je voelt? Wat gebeurt er met je, als je aan iets denkt wat je heeeeeeeeeeeel erg vindt of heeeeeeel zielig? Wat gebeurt er met je als je een hele zielige film kijkt, of een romantische, zo'n sentimentele tranentrekker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annepanne.......................................
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb van alles geprobeerd Wendy, maar niets van dat alles werkt. Heel soms raak ik wel ontroerd, maar dat heeft dan geen betrekking op mijzelf. Ik denk dat de gevoelens die betrekking hebben op mij, te dichtbij komen dan, opdat ik me dan afsluit en dichtklap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ontroerd raken is een begin, super!!
Maakt niet uit dat het geen betrekking heeft op jou. Het gaat om het uiten van die emotie, het huilen dus. Probeer te denken in stapjes: waardoor raak je heel soms geëmotioneerd? Is dat te herhalen? Bijvoorbeeld: is het door een sentimentele film: kijken die handel en vaak. Zielige liedjes luisteren: doen!! Maak het heftig voor jezelf: pak er bijvoorbeeld een foto bij van iemand waar je veel verdriet om hebt.
En laat je dan ook lekker gaan. Lukt dat niet meteen voluit, dan lukt het later. Herhaling doet veel.
Zo kan je eraan gaan wennen, dat huilen mág! Veel mensen zitten vast en proberen "los te komen" op deze manier. Ik ken velen, waarbij het zo ook is gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ontroert me. Snik. Knuffel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Waarom woon je zo ver weg?

Je zal voor me komen zitten.
Ik zal je vertellen over de energie.
Langzaam zal je ontspannen.
We kijken elkaar aan.
Je voeten beginnen te tintelen.
Je kijkt er met wat ongeloof naar.
Buiten fluiten de vogels.
Een watervalletje kabbelt langzaam naar beneden.
Je zit daar, met je handen op je knieën.
Je ogen dwalen af.
Het lijkt of je voeten weg zinken in de grond.
Een vogel fluit weer.
Ik kijk je aan.
Vingertoppen beginnen te tintelen.
Is er al rust in je hoofd, vraag ik je.
Beetje, is je antwoord.
Dan krijg je het ineens warm, heel warm!
Een vogel fluit ergens buiten.
Ik kijk je aan.
Voel nu jouw emotie.
Tranen wellen op.
Je krijgt het nog warmer, ja heet zelfs!
Tranen komen nu onder mijn eigen bril uit.
Ik voel je emotie,
Ze lopen over mijn wangen omlaag.
Plotseling voel je de energie door je lijf stromen.
Je raakt er verwart door.
Je hoofd gaat omlaag.
Daar zijn ze.
Je tranen.
Meer en meer tranen.
Een snikkend geluid vult de ruimte.
Een vogel fluit.
Ik kijk je aan.
Door mijn eigen tranen heen , kan ik je vaag zien.
Het is nu doodstil.
Ook de vogels zijn stil.
Dan plotseling vult de ruimte zich met blijdschap!
Het snikken stopt.
Een glimlach verschijnt op je gezicht.
Is er al rust in je hoofd, vraag ik opnieuw.
Je knikt ja.
Je straalt!
Ik doe mijn bril af om mijn tranen weg te vegen.
Je lacht me toe.
Sorry hoor, zeg je.
Geeft niets hoor, zeg ik dan, hoort er zo bij.
Buiten fluiten weer de vogels....................................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig, een man met weinig woorden maar goede daden. Dank je voor de dagelijkse bezigheid. +1
Ja de afstand is erg groot, of toch niet? Vaak is dat het enige waar men naar op zoek is. Iemand die ze werkelijk kan begrijpen. Dat doe jij Ed. En dat zonder ze te kennen. Jij opent de deur, nee de deuren openen zich. Bevrijding is nabij, nee vrijheid is nabij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gdan. Welgemeende dank voor je woorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou hier ben ik stil van hoor.... Wat verwoord je dit toch prachtig. Volgens mij ben jij niet zomaar een mens, maar een engel die er op uit gestuurd is om mensen zoals mij te troosten. Dikke pl/kus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je dan ook troosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast van een matig niveau vind ik het ook nogal een pretentieus tukje tekst / poezie. -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha die jOve, dank je voor je min punt, ik heb geprobeerd uit te leggen hoe ik honderden mensen persoonlijk geholpen heb je afgelopen jaren, dat je er niets van begrijpt geloof ik direct, ik begrijp het zelf niet eens.
Trickers gaan zoeken waarvan je weet dat je daar normaal gesproken ook over huilt. Bv op yt. Daar staan zoveel verdrietige verhalen op, met beeld......

Als je eenmaal de eerste tranen voelt, dan ga je alles op jezelf betrekken, je laat de tranen gewoon de vrijeloop en je komt vanzelf in het domino effect terecht.

Weet je wel dat je een hele flinke huilbui ook weer moet afsluiten? Of nee, moet niet, maar dit is een soort acepteren, door af te sluiten, of ontwaken uit je verdriettrans erken je je verdriet, dat het er is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Wiccalife! +
En ook heel goed wat je zegt over het afsluiten: ik concentreer me dan heel bewust op iets in de kamer, op bij wijze van spreken de deur (onbenullig iets), om me weer goed bewust te zijn van het hier en nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe ik ook altijd, op 1 punt focussen....een soort rustpuntje inlassen. Dank je voor de +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
hoe het spiritueel moet weet ik niet.

ik weet niet of je emoties geblokkeerd zijn dat je niet kan huilen als je boos bent, of dat je niet genoeg woede hebt om te huilen.

wegzinken in je gevoel, je afvragen waarom je zo boos bent, waar je boos om bent, je eens afvragen waarom je je zo voelt en even niet aan een ander denken (je maar zo is het niet bedoeld, etc)

gewoon hoe het voor JOUW voelt en je hier eens flink kwaad om maken en je over te frustreren. dit lijkt mij de beste optie die ik kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeej, Euc!!!! Welcome back ;-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor de spontane reactie :)))) (had geen ontvangst daaro in het bos.....pffffff)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aiiiii...rampjes?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, het afwezige signaal daar was eigenlijk de enige ramp daar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooooow, ik snap je nu pas..... zo'n ontvangst..... hahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ontvangst hier door de ontvangst is een heel stuk warmer hoor. (zie boven!) :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het JOU gevoel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wicca :)
Muziek helpt enorm, maar met beeld erbij is het veel sterker.
(Met dank aan you tube)

Bij mij helpt het altijd als ik filmpjes zie van de 'underdog' die iedereen verrast, zoals Paul Pots en Susan Boyle op hun eerste auditie in Idols. Of muziekclipjes van artiesten die m'n overleden vader graag hoorde...

Het is dan wel geen huilbui van woede, maar van melancholie...
De woede komt er vanzelf wel mee uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie manier +