Ik ben een beetje bang van al het bliksem gebeuren. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (6)

Rustig blijven ademen, misschien met je ipod wat rustige muziek luisteren. Proberen te slapen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Relativeren. Als hij inslaat, doet hij dat toch wel. of je nu bang bent of niet. Of andersom, door banger te zijn dan een ander, wil dat niet zeggen dat de kans groter is dat hij dan juist bij jou inslaat.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor degene die bovenstaande niet snappen, zoek maar eens op Rationele Emotieve Therapie. Kan zéker helpen bij mensen die angst hebben voor onweer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je niet gemind, maar ik vind jouw antwoord echt nergens op slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wel! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kikobob, dat mag maar ik denk dat je het niet begrijpt. Wel eens van Rationele Emotieve Therapie (RET methode) gehoord? Dat is wereldwijd een van de succesvolle methodes om met ongewenste gevoelens waaronder angst om te gaan. Wat ik schreef in mijn antwoord, is daar een essentieel onderdeel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kikobob als je iets niet snspt dan is het misschien leuk om je er in te verdiepen in plaats van het af te serveren? Kan ook komen omdat keren en ontwikkeling mijn interesse is dat ik dit zeg. Een lerende, open houding kan je heel ver brengen in je leven :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet veel zeggen, maar de aanvullende informatie is pas na een uur toegevoegd. Wie veroordeelt er hier???
Je kunt niets doen, behalve wat afleiding zoeken.

Ramen en gordijnen dicht en zorgen dat je het niet ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gordijnen dicht en zoveel mogelijk lampen aan, dan heb je weinig last van de lichtflitsen.
Tegen het geluid van de donder: koptelefoon o.i.d. opzetten met muziek die je leuk vindt.
Beetje laat antwoord, want inmiddels is het onweer hier afgelopen, maar wie weet een idee voor in de toekomst ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdiep je er eens in hoe onweer werkt. Daardoor kun je het risico beter inschatten en weet je wanneer je echt bang moet zijn (als je buiten staat de schuilen onder de hoogste boom bijvoorbeeld) en wanneer niet (als je thuis bent.

De kans op een auto ongeluk is een stuk groter dan de kans dat de bliksem inslaat en je iets gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, aan de bliksem kun je niets doen..maar je kan toch proberen te gaan slapen..Dan merk je niets als je slaapt.
& Als je niet in slaap komt doe je gewoon oordopjes in. (niet oordopjes van muziek, maar dat je niets hoort. Maar muziek kun je natuurlijk ook gebruiken:) !)