iedere keer als ik wakker word dan zit ik in de stress hoe kan ik dit oplossen?

terwijl ik gewoon vakantie heb....maar het is ook zo dat ik steeds denk dat ik nog veel moet leren voor de proefwerk week (wat al lang voorbij is) soms krijg ik ook nachtmerries kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(: yaay

Het beste antwoord

Je hebt je onderbewustzijn nog geen vakantie gegeven.

Vaak is het zo dat we onszelf vertellen niet ziek te worden (wanneer we al 'gammel' zijn) omdat er nog een aantal dingen gedaan moeten worden, afgemaakt enz., waardoor we in het weekend dus plat liggen. Waarom? Omdat we dan toch vrij zijn en de verantwoordelijkheid even kunnen overdragen.

Mijn oplossing voor jouw probleem zou zijn: vertel jezelf (in ieder geval voordat je gaat slapen) dat je jezelf TOESTEMMING geeft om
- rustig en ontspannen te zijn
- je problemen los te laten
- vakantie te hebben
- droomloos te slapen

Dit zul je een paar dagen moeten volhouden, want je onderbewustzijn zal proberen je te zeggen 'dat het niet kan, omdat...' Dit komt doordat "ik steeds denk dat ik nog veel moet leren voor de proefwerk week". Nu ga je jezelf juist het tegenovergestelde vertellen, dus dat moet wennen. Maar geloof me: het werkt!
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In je dromen verwerk je vaak onverwerkte gevoelens die je overdag opbouwt. Bij jou is dat blijkbaar stress geweest. Als je stressvolle dromen hebt, wordt je uiteraard ook gestresst wakker. Maar wat doe je eraan? Die stress moet er op de één of andere manier uit. Als je niet wilt dat dat 's nachts gebeurt zul je het overdag moeten doen. Praat erover, ga sporten, lekker feesten, ik weet niet wat een manier is die bij jou past. Als het goed is zul je dan merken dat je minder gestresst droomt en wakker wordt.
Slaap lekker!