Ik ben vermoeid op werk. Wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb nu net pauze gehad en heb altijd na de pauze dat ik moe wordt. Wat kan ik hier tegen doen? koffie drinken vindt ik niet lekker en helpt ook niet zo goed bij mij. Wat zijn nog meer mogelijkheden?

Slaap savonds goed dus daar ligt het niet aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Heb je net gegeten?
Na de lunch is je lichaam bezig met verwerken van de voeding. Het kan zijn, dat je dat voelt. Veel mensen hebben dan last van een moe gevoel. Het hoort erbij.
Probeer even werk te doen, dat niet teveel van je eist, maar ook niet iets wat saai is.
Veel water drinken is, zoals een andere antwoorder vertelde, inderdaad ook heel goed. Vaak drinken mensen te weinig en ook dat geeft een moe gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien krijg je te weinig frisse lucht. Zet een raam open. Drink een cup a soep en wanneer je pauze hebt loop dan even een blokje om. Door beweging krijg je weer nieuwe energie. Nu hoor ik de laatste tijd veel mensen over vermoeidheid dus misschien ligt het niet aan jou. En er kan ook een vorm van motivatie mee spelen. Heb je het naar je zin, vind je het werk leuk. en vooral ontbijten en lunchen doet energie geven. Dus eet niet zwaar want daar word je weer duf van. Gewoon om de twee uur een snabbel dan hou je je energiepeil ook op voldoende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier om wakker te blijven is de inname van water te vergroten. Het komt door de uitdroging van het lichaam die een persoon slaperig maakt.
Dus veel water drinken. Water is ook erg goed voor de gezondheid van uw huid, dus 2 vliegen in 1 klap!

Het is goed om een pauze te nemen na een uurtje werken. De hersenen worden verzadigd na een uur geconcentreerd werken.
Geef het een rust van circa 15 minuten, maar zorg ervoor dat dit termijn niet word overschrijden. Zet een alarm.

In de pauze kunt u een aantal zaken, zoals kijken naar een TV-show, praat met een vriend, een boek lezen, of luisteren naar muziek.

Toegevoegd na 1 minuut:
overschrijden moest overschreden zijn natuurlijk.

m.v.g.

Mrboonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water heel belangrijk en vergeten te vermelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt dan bij je eigen antwoord? :)
Wat erg goed kan helpen is je ontbijt aanpassen.
Neem 's morgen een goed ontbijt (gesneden vers fruit, magere yoghurt en wat muesli en / of brinta of havermout). Dan heb je veel vezels binnen die je spijsvertering en je suikerspiegel op peil houden. Zo voorkom je die dip.
Probeer in ieder geval de 'fabrieksuikers' te mijden, die zitten vooral in Cruesli en de meeste ontbijt-cereals.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vind je het werk niet zo leuk en zie je ertegenop om weer 'aan de slag' te gaan.
Dan is de vermoeidheid meer een zelfsabotage symptoom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zakken na de pauze even in, juist omdat ze iets gegeten hebben. Een frisse neus halen en wat beweging kan al flink helpen - even buiten domweg een beetje met je armen zwaaien bijvoorbeeld. Of indien mogelijk je lunch buiten opeten, zeker als de zon schijnt ;-)