Wat is een determinant en wat is het verschil tussen externe en interne determinant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
3.2K

Het beste antwoord

De term is afkomstig uit de wiskunde. Maar wordt nu ook elders gebruikt. De determinant is dan een factor die mede-bepalend is voor de uitkomst. Het is nooit DE oorzaak, maar een van de oorzaken.
Intern kan bv een mede-veroorzaker van een ziekte zijn, een bepaalde conditie van het lichaam of een al aanwezige bacterie o.id. Extern kan bv het klimaat zijn of een bepaalde woonomgeving.