Wat wil de huisarts van je weten als je van haar een verwijsbriefje wil naar een tweedelijns psychologie?

Toegevoegd na 1 minuut:
'psychologie' moet natuurlijk 'psycholoog' zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

toen ik via school naar 2e graads psycholoog werd verwezen, moest ik idd ook langs de huisarts

hij/zij vraagt dan dingen als: (in het gesprek worden ook veel dingen gevraagd op je antwoorden, dus dit is kortaf)
waarom ben je hier?
welke dingen maken het (denk je) dat dit komt.
wat verwacht je ervan?
heb je hier ervaringen mee?
hoelang ben je al zo
env.

mijn gesprek liep erg strroef, de huisarts nam mij helemaal niet serieus, maargoed
deze vragen waren er dus bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij moet gewoon vertellen dat je dat wilt en uitleggen waarom. Als het hem niet duidelijk is zal hij doorvragen over dat onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe dan ook, een arts heeft maar tien minuten, dus oppervlakkig blijft de vraagstelling wel. Hij moet kunnen inschatten of het echt noodzakelijk is en je verwijzen naar de juist gespecialiseerde persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer heeft een arts maar 10 minuten ? Bij mij gwn totdat er een beslissig is genomen/oplossing is