Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wazig door antidepressiva

Hallo, ik ben 2 weken geleden gestopt met Antidepressiva, na het 3 maanden de hebben geslikt.
Ik werd er namelijk erg wazig door, kreeg moeite met denken, en het voelt alsof ik het contact met alles ben verloren.
Dit is allemaal ontstaan sinds ik AD begon te slikken.

Ik ben dus 2 weken gestopt met de AD, maar de klachten lijken niet weg te gaan. De huisarts vind m'n klachten vaag. Weet iemand wat dit is en hoe het over kan gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vind het wel slecht dat je huisarts zegt het zijn vage klachten doet hij er ook verder niet zo veel mee?

Ik denk dat de ad heel goed geholpen heeft bij jou dan was bij mij ook het geval van ad moet je eigenlijk afkicken want ja het is gewoon troep zeg naar

Als je geen duidelijke depressie hebt moet je geen antidepressiva gebruiken en als je wel een duidelijke depressie hebt, of dat vermoed wordt, hoor je naar mijn mening door een psychiater behandeld te worden. Als je nog steeds depressieve klachten hebt kun je je beter naar het RIAGG laten verwijzen voor maatwerk. Huisartsen zijn daar gewoon niet voldoende voor toegerust, tenzij ze er tijd voor vrijmaken zich verdiept hebben in psychopathologie.

Ha, die Gast54017; Dat hangt vaak ook van de soort AD af die je hebt gebruikt. Sommigen moet je geleidelijk afbouwen om ontwenningsreacties tegen te gaan, anderen worden na het directe stoppen geleidelijk door het lichaam zelf afgebouwd. Heb zelf een half jaar geslikt en voelde weinig bijverschijnselen. Merkte ook niet veel verschil na het stoppen. Maar bij vragen en twijfels altijd je eigen huisarts navragen en desnoods een andere voor een tweede mening.

er zijn veel soorten medicatie tegen depressiviteit, maar je zal moeten uitdokteren wat er bij jou op de juiste manier werkt, en welke dosering je nodig hebt. zo wazig zijn je klachten niet (dokter van het uitzendbureau misschien?) je gebruikt een medicijn dat werkt op je psyche. de bijwerkingen zijn heel divers, en bij ieder anders kan het verschillen ook wanneer meerdere personen hetzelfde medicijn gebruiken (heb info opgezocht die je bij de bron kan vinden) dit soort medicijn werken op en beïnvloeden de stofjes in je hersenen. het duurt meestal een week of 6 voor je effect merkt, maar het kan ook wat langer duren voor je lijf weer is ingesteld op de situatie zonder medicatie en moet even overschakelen. het kan overgaan met wat geduld, maar hierdoor nemen je klachten natuurlijk niet af. vraag of je arts je wil doorverwijzen naar iemand die er wat meer kaas van heeft gegeten en jou echt verder kan helpen, ondersteunen en kan adviseren. overigens is medicatie een middel om het gevolg van een depressie op te lossen, en hoop dat je ook bezig bent/gaat met de oorzaken die je depressie veroorzaken? ik wens je veel sterkte, en hoop dat je met de juiste medicatie en hulp je depressie onder de knie krijgt en weer 'helder' in het leven kan staan zonder afgestompt gevoel, zodat je kan genieten van het seizoen wat er aan komt. succes!!

Bronnen:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_vo...
http://www.mijnmedicijn.nl/depressie-antid...

2 weken is nog kort. Wacht nog een poosje. Kijk intussen ook of eventuele andere medicijnen die je gebruikt dat effect kunnen versterken... Ook alcohol en drugs dien je daarin mee te nemen. Zij kunnen het effect van AD of AP in je bloed versterken... Ik denk dat jij er geoon heel gevoelig voor bent. Als ik jou was zou ik er niet meer aan beginnen maar je ontspanning op een andere manier zoeken in dingen als Tai Chi, meditatie, Mindfulness, Yoga, e.d.... In pure chocolade zit trouwens ook serotonine, wat kalmerend werkt... Deze stof is een van de hoofdstooffen die in Anti-Depressiva voorkomt... Toegevoegd na 9 uur: Ik kom verschillende meningen tegen. Hoe het ook zij: Chocolade is goed tegen depressie, of het die serotonine nu bevat of de aanmaak ervan stimuleert. Daarnaast bevat het nog meer stoffen die dat bevorderen.

Bronnen:
http://www.droste.nl/data/content/nederlan...
http://www.femistyle.be/nl/dossiers/chocol...
http://www.infotalia.com/nld/psyche/ik/str...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100