Wazig door antidepressiva

Hallo, ik ben 2 weken geleden gestopt met Antidepressiva, na het 3 maanden de hebben geslikt.
Ik werd er namelijk erg wazig door, kreeg moeite met denken, en het voelt alsof ik het contact met alles ben verloren.
Dit is allemaal ontstaan sinds ik AD begon te slikken.

Ik ben dus 2 weken gestopt met de AD, maar de klachten lijken niet weg te gaan. De huisarts vind m'n klachten vaag. Weet iemand wat dit is en hoe het over kan gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
5.4K

Antwoorden (6)

Ik vind het wel slecht dat je huisarts zegt het zijn vage klachten doet hij er ook verder niet zo veel mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. Lakse huisarts in dit geval!
Ik denk dat de ad heel goed geholpen heeft bij jou dan was bij mij ook het geval van ad moet je eigenlijk afkicken want ja het is gewoon troep zeg naar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen duidelijke depressie hebt moet je geen antidepressiva gebruiken en als je wel een duidelijke depressie hebt, of dat vermoed wordt, hoor je naar mijn mening door een psychiater behandeld te worden. Als je nog steeds depressieve klachten hebt kun je je beter naar het RIAGG laten verwijzen voor maatwerk. Huisartsen zijn daar gewoon niet voldoende voor toegerust, tenzij ze er tijd voor vrijmaken zich verdiept hebben in psychopathologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 je slaat de spijker op zijn kop!
Ha, die Gast54017;

Dat hangt vaak ook van de soort AD af die je hebt gebruikt. Sommigen moet je geleidelijk afbouwen om ontwenningsreacties tegen te gaan, anderen worden na het directe stoppen geleidelijk door het lichaam zelf afgebouwd. Heb zelf een half jaar geslikt en voelde weinig bijverschijnselen. Merkte ook niet veel verschil na het stoppen. Maar bij vragen en twijfels altijd je eigen huisarts navragen en desnoods een andere voor een tweede mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn veel soorten medicatie tegen depressiviteit, maar je zal moeten uitdokteren wat er bij jou op de juiste manier werkt, en welke dosering je nodig hebt.

zo wazig zijn je klachten niet (dokter van het uitzendbureau misschien?) je gebruikt een medicijn dat werkt op je psyche. de bijwerkingen zijn heel divers, en bij ieder anders kan het verschillen ook wanneer meerdere personen hetzelfde medicijn gebruiken (heb info opgezocht die je bij de bron kan vinden)

dit soort medicijn werken op en beïnvloeden de stofjes in je hersenen. het duurt meestal een week of 6 voor je effect merkt, maar het kan ook wat langer duren voor je lijf weer is ingesteld op de situatie zonder medicatie en moet even overschakelen.

het kan overgaan met wat geduld, maar hierdoor nemen je klachten natuurlijk niet af. vraag of je arts je wil doorverwijzen naar iemand die er wat meer kaas van heeft gegeten en jou echt verder kan helpen, ondersteunen en kan adviseren.

overigens is medicatie een middel om het gevolg van een depressie op te lossen, en hoop dat je ook bezig bent/gaat met de oorzaken die je depressie veroorzaken?

ik wens je veel sterkte, en hoop dat je met de juiste medicatie en hulp je depressie onder de knie krijgt en weer 'helder' in het leven kan staan zonder afgestompt gevoel, zodat je kan genieten van het seizoen wat er aan komt.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 bruikbare links
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx :)
2 weken is nog kort. Wacht nog een poosje. Kijk intussen ook of eventuele andere medicijnen die je gebruikt dat effect kunnen versterken... Ook alcohol en drugs dien je daarin mee te nemen. Zij kunnen het effect van AD of AP in je bloed versterken... Ik denk dat jij er geoon heel gevoelig voor bent. Als ik jou was zou ik er niet meer aan beginnen maar je ontspanning op een andere manier zoeken in dingen als Tai Chi, meditatie, Mindfulness, Yoga, e.d....
In pure chocolade zit trouwens ook serotonine, wat kalmerend werkt... Deze stof is een van de hoofdstooffen die in Anti-Depressiva voorkomt...

Toegevoegd na 9 uur:
Ik kom verschillende meningen tegen. Hoe het ook zij: Chocolade is goed tegen depressie, of het die serotonine nu bevat of de aanmaak ervan stimuleert. Daarnaast bevat het nog meer stoffen die dat bevorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In chocola en AD zit geen serotonine, hoor. Het is een lichaamseigen stof waarvan je de hoeveelheid in de hersenen enigszins kunt beïnvloeden met medicijnen, voedingsmiddelen, sport, meditatie, drugs etc. Maar we zijn het er wel over eens dat middelen elkaar beïnvloeden en dat AD eigenlijk nooit de ultieme oplossing is bij een depressie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 terechte waarschuwing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx kees het zit er niet in wat me altijd is voorgehouden maar stimuleert wel de aanmaak ervan in de hersenen. Plus nog andere stoffen die invloed hebben op je gemoedstoestand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zij je vergeven! :-) Er bestaat zeker eten waar je gelukkig van wordt, waarbij het de kunst is om niet óvergelukkig te willen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u dank u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psst, Eucalypje moet haar + aan jou nog verzilveren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
messingkleur is ook leuk