Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik word op het werk in horeca onderbetaald, ik ben machteloos(lees extra uitleg) wat zouden jullie doen?

Die horecazaak is een deel van mijn leven, het enigste dat ik nog heb, al mijn vrienden komen er, en ik wil die niet verliezen!
Als ik mijn baas onderhanden neem, mag ik daar misschien niet meer komen...anderzijds voel ik mij misbruikt....;o(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het klinkt nogal zwart-wit maar er zal toch een compromis mogelijk zijn lijkt me. Als je wordt onderbetaald, cq gechanteerd dan snapt je baas dat ook wel en kun je in alle redelijkheid rond de tafel gaan zitten. Je hebt flink wat pressie van jouw kant want als je de situatie aanhangig zou maken kost het je financieel niks maar je baas een flinke duit. Als je vrienden echt je vrienden zijn dan mag ik aannemen dat als de boel uit de hand zou lopen ze achter je zouden staan en de zaak boycotten, tenminste dat zou ik doen. Afhankelijk van hoe lang je in het bedrijf werkzaam bent kun je aardig wat eisen; dat moet je misschien niet letterlijk doen, maar gewoon als realistisch voorleggen aan je baas. Horeca is nu eenmaal een peoples-business en dat moet je proberen zo te houden denk ik. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100