Hoe zorg je ervoor dat vervelende afspraken aan het einde van de week niet je hele week beïnvloeden?

Op een of andere manier kan ik niet uitkijken naar leuke momenten in die week, omdat ik uiteindelijk toch die vervelende afspraak heb. Herkent iemand dit?

(welke categorie vallen dit soort vragen eigenlijk?)

13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Ik herken dit, heb elke week zo'n afspraak waar ik elke keer weer als een (reuzen)berg tegenop zie.
Moet maar denk ik dan en dan denk ik ook vaak aan het moment dat ik weer naar huis kan gaan, en dan word ik weer blij :-).

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedenk dan ook altijd weer de reden waarom ik dit doe, en dat is een goede en belangrijke reden.
Dat helpt me ook wel een beetje, maar ik blijf er ondanks dit toch steeds weer tegenop zien :-s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

probeer bij de dag te leven, en niet verder te kijken dan dat.
een dag met alles er op en er aan is toch al genoeg om te behappen?
13 jaar geleden
Nou en of, dat is zo herkenbaar.
Wat ik dan altijd tegen mezelf zeg is "kom op volgende is het alweer geweest"
Even doorbijten en wat ook helpt is denken als dit geweest is ben ik er voor een lange tijd vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken dit gevoel ook!

Ik probeer het van me af te zetten, maar als het zoveel invloed heeft op mijn week en humeur dan kies ik op een gegeven moment voor mezelf en zie ik af van de afspraak! (mits ik geen verplichtingen heb.)

Zo heb ik verjaardagen al bijna verbannen uit mijn leven!
Ik vind het verschrikkelijk! Mensen die ik toch vereer met een bezoekje op hun verjaardag, zijn bijzonder voor mij!

Ik probeer in ieder geval te voorkomen om vervelende vooruitzichten mijn leven te laten leiden!