Waarom schrik ik de laatste tijd om de gekste dingen?

Keek net uit het raam naar de mooie tulpen. Ineens zie ik iets lopen en schrik me echt dood! Het was een poes... En vaak ook paniekaanvallen omdat ik s nachts geluiden hoor en denk dat er een inbreker naar binnen wil komen.. Heel eng, maar KAN het te maken hebben met een B12 tekort of iets met je schildklier? Ben niet depressief dus dat scheelt. Schildklier is alleen getest op TSH. En ik word nu geinjecteerd voor t tekort.
Bedannkt.

Toegevoegd na 56 seconden:
- Gewoon hoe kan dit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Het beste antwoord

Goeie vraag. Waarom weet ik niet, maar kan wel wat speculaties schetsen. Heel misschien ligt de oorzaak in het tekort van een stofje/vitamine/mineraal. Toch acht ik de kans groter dat het ergens ligt in de trent van onzekerheid, vermoeidheid of stress. Of alle drie. Wat natuurlijk misschien wel weer te maken heeft met het b12 tekort. Een antwoord waar je natuurlijk niets aan hebt,

Je kan natuurlijk wel proberen de vermoeidheid weg te cijferen door op regelmatige tijden en tussen de 7 en 8 uur per dag te slapen. Verder is het heel belangrijk voor het lichaam dat je slaapkamer zo weinig mogelijk electrische apparaten bevat. Dat blijkt zelfs in je slaap energie te kosten.

Dus als je lampjes, tv of radio in je slaapkamer hebt kan je het beste ervoor zorgen dat alle stekkers uit het stopcontact zijn gehaald.
Of nog simpeler: Voor je gaat slapen in de meterkast alle stroom op je slaapkamer uitschakelen. Dat kan natuurlijk alleen als je een knop hebt die alleen de stroom jouw slaapkamer uitschakelt en niet ook de hal/gang of andere kamers. Want wie weet hangt daar een rookmelder of cv ketel en die moet natuurlijk gewoon blijven werken.

Succes en hoor graag over een paar weken van je of je iets aan mijn antwoord hebt gehad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
!Wauw bedankt! :)

Andere antwoorden (1)

Mmm, mijn vrouw heeft dat ook gehad en zij had ijzer tekort. Maar of dat er wat mee te maken heeft? Het is geloof ik nooit aangetoond en er zijn veel onderzoeken destijds gedaan naar haar psychische welzijn. Ik denk dat je geen eensduidend antwoord krijgt die eureka de oplossing bied. Genoeg slapen en niet teveel spanningen hebben helpen denk ik het best. Iemand die niet goed in zijn vel zit of ergens zenuwachtig voor is schrikt sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel :)
Inderdaad heeeeel vaak ijzertekorten. Weer laten testen dan maar... :l