Mag een kinderkliniek weigeren kind mee op vakantie te laten gaan met ouders na vrijwillige opname?

De kliniek zegt dat het niet mag, omdat ze dan geen vergoeding meer krijgen en dat die plek zo spoedig mogelijk weer opgevuld moet worden. Het verblijf van onze zoon daar wordt betaald van onze verzekering.
Als we hem toch mee zouden nemen, mogen we hem daarna niet meer terugbrengen. De vakantie hebben we al geboekt en betaald voor 15 dagen en beloofd aan onze zoon dat we in de grote vakantie daarheen gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Leg het voor bij je zorgverzekeraar, eens zien wat hun antwoord is. Ik weet dat het als ouder ook een zware periode is geweest. Misschien is het ook goed dat de ouders wel op vakantie gaan zonder kind. Hij is daar in goede handen. Dan komen jullie ook terug met opgeladen batterij. Dan kun je een vakantie met jullie zoon doen na de behandelperiode. Als je het tactisch aan hem verteld dan begrijpt hij het ook wel. Misschien kunnen jullie in dit geval het gereserveerde bedrag van je zoon dan wel terug krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het alleen om geld draait moet het kunnen denk ik, als uw zoon moet blijven door een ziekte of ter observatie lijkt het mij handiger om hem daar te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat idd alleen om het geld zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar dat ze dan alleen aan geld denken en niet aan beloftes of leuke dingen voor uw zoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan niet volgens de regels, maar als ik vraag welke regels zeggen ze, ja vraag niet hoe dat allemaal in elkaar zit. ik heb een gesprek gehad met jeugdzorg en daar werd in eerste instantie geadviseerd hem toch mee te nemen op vakantie, maar later werd gezegd dat dat niet kon om financeele redenen.
Mijn zoontje is daar al 7 maanden en is goed vooruit gegaan, officeel mag hij daar maximaal een jaar verblijven,
hij is daar voor adhd en pdd-nos.
Ik had gehoopt hier van iemand antwoord te krijgen die daar echt verstand van heeft.
Jeetje, wat een moeilijke situatie. Gaat het om een psychische of medische kliniek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de kliniek mag weigeren direct na vakantie jullie zoon niet op te nemen. Die plek die open valt zullen ze -terecht- vullen. Ze mogen jullie zoon dan opnieuw onderaan op de wachtlijst zetten.

Nu geef je erg weinig aanvullende info. Maar is het wel wenselijk dat je hem uit de vertrouwde plaats weg haalt bij deze kliniek. Voor welke problematiek is hij op genomen.

Ik kan mij zo voorstellen dat je de vakantie beter kunt uitstellen totdat hij wat meer hersteld is. Ik kan mij niet voorstellen dat je met de juiste argumentatie je geld niet terug krijgen. Nood breekt wet